Obchodný rozhovor: Prečo dostávate námietku na cenu?

10.03.2013 19:10

Obchodný rozhovor - námietkyV obchodnom rozhovore sa predajca najčastejšie stretáva s dvoma námietkami - námietkou na cenu (Je to drahé) alebo s námietkou na odloženie rozhodnutia (Ja si to ešte rozmyslím). Obe tieto námietky sú pomerne ťažké a sú kameňom úrazu pre mnohých obchodníkov. Dnes sa chcem venovať len jednej z nich a to námietke na cenu.

 

V jednom z predchádazjúcich článkov som už písal o tom, ako spracovať túto námietku. Uviedol som v ňom tri techniky, ktoré vám pomôžu pri jej zvládaní. Rozumnejšie ako zvládať námietky, je im predchádzať. Na to, aby ste im mohli predchádzať, musíte poznať ich príčinu. Tou príčinou väčšinou býva:

 

1. Predajca v obchodnom rozhovore nedostatočne popísal výhody a úžitky, ktoré z využívania produktu pre zákazníka vyplývajú. Zákazník si preto neuvedomuje hodnotu produktu. Má pocit, že produkt nestojí za tie peniaze, aké obchodník od neho pýta. Riešením je v obchodnom rozhovore sa viac zamerať na zákazníka. Najmä dôkladne opísať, ako sa zmení jeho život, keď si produkt zakúpi a bude využívať.

 

2. Druhou častou príčinou prečo obchodníci dostávajú námietku na cenu je "nevhodný zákazník", teda zákazník, ktorý nechce (nemá potrebu) alebo nemôže - nemá peniaze alebo nemá kompetenciu rozhodnúť o kúpe. Tu je chyba teda najmä vo  vyhľadávaní zákazníkov . Obchodník sa snaží predávať nevhodnej cieľovej skupine. 

 

Typickým príkladom je, keď finančný poradca chce predať životné poistenie nezamestnanému. Určite sa nájde niekoľko nezamestnaných, ktorí si životnú poistku kúpia, ale väčšina z nich bude hovoriť: "Je to príliš drahé". A aj keď obchodník bude akokoľvek dobre ovládať spracovanie námietok, aj napriek tomu málokedy predá.

 

Zámerne som vybral taký okatý prípad ako "predaj životného poistenia nezamestnanému", aby som lepšie dokázal vysvetliť, kde je pes zakopaný. V reálnom živote však "nevhodný zákazník" nebýva tak ľahko odhalitelný. Určenie správnej cieľovej skupiny preto býva náročnejšie a prácnejšie. Chce to len viesť si šťatistiky zákazníkov, ich reakcie (pozitívne aj negatívne) a postupne sa potom dopracujete k ideálu.

 

Zamýšlanie sa nad príčinami námietok v obchodnom rozhovore sa nemusí zdať také podstatné, ale mne sa už vďaka tomu podarilo neraz zvýšiť efektívnosť obchodných stretnutí a telefonických rozhovorovO ďalších dvoch príčinach námietky na cenu budem hovoriť v nasledujúcich článkoch.

 

Zaujímate sa o psychológiu predaja a predajné techniky? Stiahnite si zadarmo ebook "Ako viac predávať a stať sa TOP obchodníkom." Ebook je dočasne k dispozícii zadarmo a môžete si ho stiahnuť tu.

 

Martin MažárMartin Mažár

www.predajnetechniky.sk

Tipy a triky ako viac predávať

Viac tipov zo psychológie predaja nájdete na mojej facebookovej stránke

 

 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Tvorba web stránok zdarmaWebnode