V minulosti, keď chceli obchodníci alebo marketingoví pracovníci zistiť, po čom ľudia túžia alebo na čo pozitívne zareagujú, tak to mohli urobiť len prostredníctvom dotazovania. Mnohé firmy to aj robili, napriek tomu však veľa ich výrobkov neuspelo ako napríklad Coca Cola Blak.
Pred niekoľkými rokmi ste v kaviarňach a reštauráciách mohli natrafiť na nový nápoj od Coca Coly - Coca Cola Blak. Jednalo sa o spojenie Coly a kávy. Dnes ju už budete márne hľadať - nenájdete ju. Coca Cole Blak je jeden z výrobkov, ktorý sa na trhu nepresadil napriek tomu, že výskumy ukazovali, že tento produkt bude skvelý a bude sa neuveriteľne dobre predávať.
Nie je nič nezvyčajné, ale skôr pravidlo, že väčšina nových výrobkov v predaji neuspeje. Štatistiky hovoria, že až 80 % novouvedených produktov neprežije jeden rok od začiatku predaja, napriek tomu, že prieskumy ukazovali niečo iné. Je to spôsobené tým, že pri rozhodovaní sa racionálne myslenie podieľa iba desiatimi percentami a zvyšných 90 % rozhodovania prebieha niekde v podvedomí.
Z týchto výsledkov je potom jednoduché vyvodiť prečo väčšina výrobkov neuspeje, aj keď sa urobí drahý a rozsiahly výskum. Ak len 10% rozhodovania má pod kontrolou "vedomie zákazníka" a zvyšné rozhodovanie prebieha v podvedomí, tak sa netreba čudovať, že dotazovanie zákazníkov nefunguje tak presne.
V tomto smere by bolo určite účinnejšie dotazovanie sa "zákazníkovho podvedomia". A práve týmto sa zaoberá vedná disciplína, ktorá vznikla spojením marketingu a tradičnej neurovedy - NEUROMARKETING. Neuromarketing pomocou špecializovaných prístrojov dokáže nahliadnuť do zákazníkovej hlavy pri jeho rozhodovaní.
Obchodníkom a podnikateľom tak dáva neuveriteľný nástroj, ktorý im pomôže:
Zatiaľ neuromarketing používajú najmä veľké svetové firmy (Google, Pepsi) aj keď aj u nás sú nejaké lastovičky. Príkladom je nadácia Video: ako sa rozhodujeme), aby ju urobili emotívnejšiu a účinnejšiu. Výsledkom práce neuromarketérov bola najúspešnejšia televízna kampaň v histórii nadácie Dobrý anjel.
Dobrý anjel a jej televízna kampaň, ktorá bola zverená do rúk slovenským odborníkom na neuromarketing (pozri video
Video, na ktorom bol robený výskum neuromarketingu a na základe jeho výsledkov bol reklamný spot upravený.
V predchádzajúcom spote neuromarketéri identifikovali miesta, kde človek reaguje emotívnejšie(dotyky a zobrazenie srdiečka) a na základe toho spot upravili. Výsledok práce marketérov je reklamný spot nižšie, ktorý bol z pohľadu nových "sponzorov" najúspešnejší. Viac vo videu Video: ako sa rozhodujeme.
Páčil sa vám článok? Zaujímate sa o tipy ako viac predávať? Stiahnite si zadarmo ebook "Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom", pomôže vám na ceste za vašim úspechom v predaji alebo v podnikaní.
www.predajnetechniky.sk
Tipy a návody ako viac predávať
Viac tipov nájdete na mojej facebookovej stránke
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.