Maloobchod: Je vracať peniaze zákazníkom hlúposť?

22.12.2012 10:23

maloobchod - je lepšie vrciať zákazníkom peniaze alebo nie? shopDnes mi priateľka hovorí: "Neviem, či ti mám kúpiť jeden darček." "Prečo???" "Lebo neviem, či sa ti bude páčiť. Je to iné ako používaš." A neumožňujú ho vrátiť? - pýtam sa. "Nie, len vymeniť za niečo iné." Robí tento maloobchodný predajca dobre alebo zle?

 

"My peniaze nevraciame." Je štandardná odpoveď, ktorú počúvate, keď sa v maloobchode spýtate, či môžete výrobok vrátiť. Robí to väčšina maloobchodov, lebo sa bojí o svoje tržby. Majú strach, že by všetko čo utŕžili, museli vrátiť a tým pádom nič nezarobili. Pokiaľ túto stratégiu používajú v roku, tak sa nič nedeje. Pokiaľ ju však používajú v predvianočnom období, zbytočne prichádzajú o peniaze

 

Psychológia zákazníka

Skúste si spomenúť, ako ste sa zachovali vy, keď vám v obchode povedali, že peniaze nevracajú. Pravdepodobne ste sa rozhodli neriskovať a išli ste hľadať ďalej. Presne takto isto uvažuje väčšina zákazníkov. Veď prečo by mali riskovať svoje peniaze? Radšej sa pokúsia nájsť niečo iné alebo nakúpiť v predajni, ktorá umožní výrobok vrátiť.

 

Mnoho majiteľov maloobchodných predajní si neuvedomuje, čo skutočne hovoria zákazníkovi, keď mu povedia: "My peniaze nevraciame." Je to niečo v zmysle: "Choď k našej konkurencii."  Najväčšie riziko, ktoré z tejto odpovede vyplýva nie je že nepredajú, ale že dajú šancu svojej konkurencii, aby zarobila, ukázala kvalitu svojich výrobkov a v najhoršom prípade si získala zákazníka natrvalo.

 

Pokiaľ majiteľ maloobchodnej predajne nesedí doma, ale z času na čas si "zapredáva", tak vie, že zákazníkov, čo sa pred kúpou tovaru zvyknú spýtať, či ho môžu vrátiť, nie je pred vianocami málo. Naopak je ich veľa. Preto je možnosť vrátenia peňazí dobrá. Samozrejme, že niekoľkí z nich ho vrátiť aj prídu, ale ani z ďaleka to nebudú všetci. Preto sa vracanie peňazí osvedčilo pre zvyšovanie tržieb.

 

Dôkazom, že vracať peniaze zákazníkom (pred vianocami) je naozaj dobré, sú veľké maloobchodné siete. Takmer každá umožňuje svojim zákazníkom vrátiť tovar do určitého času napr. ZARA - predajná sieť módneho tovaru - umožňuje zakúpený tovar vrátiť do 30 dní.

 

Aké s tým máte skúsenosti? Vyjadrite svoj názor do komentároch pod článkom.

 

Môžnosť zadarmo stiahnuť ebook ako viac predávaťZaujímate sa o predaj? Stiahnite si zadarmo ebook "Ako viac predávať a stať sa TOP obchodníkom." Ebook je v túto chvíľu zadarmo a môžete si ho stiahnuť tu.

 

Martin Mažár - maloobchod Martin Mažár

www.predajnetechniky.sk

Tipy a triky ako viac predávať

Viac tipov zo psychológie predaja a marketingu nájdete na mojej stránke na facebooku

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Tvorba webových stránok zdarmaWebnode