Dva základné spôsoby ako predávať zákazníkom

31.03.2012 17:43

2 spôsoby ako predávaťŠtandardne k cieľu vedie viac ciest. Odlišujú sa náročnosťou a účinnosťou. Podobne je to aj v predaji. V podstate môžeme rozlíšiť dva základné spôsoby ako predávať, ktoré dnes predajcovia používajú a ktoré fungujú.

 

 

Prvý spôsob ako predávať zákazníkom sa viac využíval v minulosti. Dnes je skôr v úzadí, napriek tomu, že stále funguje. Pri tomto spôsobe predaja obchodník využíva tlak a rôzne predajné techniky, niekedy až hraničiace s manipuláciou. Obchodníci, ktorí používajú tento spôsob predaja sú často krát vyhlasovaní za najlepších predajcov. Avšak ich zákazníci, ani ich kolegovia ich nemajú veľmi radi.

 

 

Počas niekoľkých rokov si svoj predajný rozhovor vycibrili do úplnej dokonalosti. Presne vedia, čo zákazník odpovie na otázku a čo mu majú povedať. V podstate im je jedno, čo sa zákazník pýta, čo odpovedá, lebo vždy ho dostanú tam, kam chcú. Vždy predávajú ten istý produkt, bez ohľadu na zákazníkové požiadavky. Nevýhodou tohto spôsobu predaja je, že zákazník si nekupuje, ale je mu predávané. Inak povedané, zákazník tu ťahá za kratší koniec a na prvom mieste je predajca.

 

 

Typickým príkladom takýchto predajcov sú mnohí "poisťováci". Keď vás navštívia, už sa ich ťažko zbavíte. Počas celého rozhovoru len tlačia a tlačia. Často krát tu existuje len jedna cesta: "Podpísať zmluvu!". Toto je aj dôvod, prečo dnes ľudia nemajú radi poisťovákov. A preto aj predajcovia, ktorí používajú tento spôsob predaja sa musia zmieriť s tým, že zákazníci ich nebudú mať radi.

 

 

Druhý spôsob ako predávať je založený na opačných princípoch a hodnotách. Keď v prvom spôsobe  išlo hlavne o to predať, tak pri tomto spôsobe ide hlavne o pomoc zákazníkovi. Obchodník nie je v role predajcu, ale poradcu. Zaujíma sa o zákazníkové problémy a potreby a jeho úlohou je mu pomôcť ich vyriešiť. Takýchto obchodníkov majú zákazníci radi a taktiež radi ich odporúčajú svojim známym.

 

 

Dnes sa vo svete predaja začína viac využívať práve druhý spôsob predaja. Robí zákazníkov spokojnejších a pomáha budovať s nimi dlhodobý vzťah. Tento trend prichádza napríklad i do poisťovníctva, takže dnešní poisťováci (nie všetci, ale mnohí) už nie sú takí nátlakoví, lebo im ide skôr o zákazníka ako o seba. Ako je to u vás? Snažíte sa svojim zákazníkom predávať alebo im pomáhať riešiť ich problémy a potreby? Vyjadrite svoj názor v komentároch pod článkom.

 

 

 

Páčil sa  vám článok? Stiahnite si zadarmo ebook, ktorý som pre vás pripravil. Nesie názov: "NÁVOD AKO VIAC PREDÁVAŤ A STAŤ SA TOP OBCHODNÍKOM", umožní vám to zefektívniť svoju prácu a zarábať nadštandadný príjem. Môžete si ho stiahnuť tu. Využite túto šancu a stiahnite si ho, zakiaľ je zadarmo. V budúcnosti plánujem jeho spoplatnenie.

 

 

STIAHNUŤ NÁVOD ZADARMO

 

 

Martin Mažár, expert na predaj

www.predajnetechniky.sk

 

 

Akej téme sa budem venovať na budúce

V ďalšom článku (ktorý vyjde v nedeľu) sa budem venovať jednej z najlacnejích foriem reklamy. Je ňou chodiaca reklama. Dozviete sa, ako sa robí chodiaca reklama. Navyše aj v tomto týždni stále beží súťaž o knihu Mysli a Zbohatni. Zapojiť sa do súťaže môžete tu.

 

 

pošli na vybrali.sme.sk Přidej odkaz na Bookmarky.cz Pochval.cz - Zdroj aktualit a místo pro Vaše článkyLinkuj.cz!

Ďalšie články ako predávať

 

Ako viac predávať podľa receptu firmy Shell

Byť sociálny k zákazníkom sa nevypláca

Detail na volebnú kampaň Smeru z pohľadu marketingu

Kontrast ako nástroj na zvýšenie predaja

Video prednáška - Seth Godin - Marketing a reklama

 

Diskusná téma: Dva základné spôsoby ako predávať zákazníkom

Dátum 04.07.2025
Vložil komputernie prognozi na fytbol_yvpr
Titulok компьютерные прогнозы на футбол

прогноз на спорт футбол на сегодня точный [url=www.kompyuternye-prognozy-na-futbol1.ru/]www.kompyuternye-prognozy-na-futbol1.ru/[/url] .

Dátum 04.07.2025
Vložil prognoz na segodnya na sport_evmt
Titulok прогноз на сегодня на спорт

прогнозы на баскетбол го спорт [url=prognoz-na-segodnya-na-sport1.ru]prognoz-na-segodnya-na-sport1.ru[/url] .

Dátum 04.07.2025
Vložil znachki na zakaz_onPa
Titulok значки на заказ

значки из металла [url=www.znacki-na-zakaz.ru/]www.znacki-na-zakaz.ru/[/url] .

Dátum 04.07.2025
Vložil sportbets_bbSi
Titulok sportbets

sportbets [url=www.sportbets17.ru/]www.sportbets17.ru/[/url] .

Dátum 04.07.2025
Vložil Marcusjet
Titulok Трос Газа На Газонокосилку







Dátum 04.07.2025
Vložil 1win_tgPi
Titulok 1win_nvPi

1win gmail [url=www.1win1132.ru]www.1win1132.ru[/url]

Dátum 04.07.2025
Vložil Mehr zum Thema
Titulok Durch die Sperrung von RT zielt die EU darauf ab, eine kritische, nicht prowestliche Informationsquelle zum Schweigen zu

Oppositionspolitiker – insbesondere aus der AfD – kritisierten eine massive Unterfinanzierung, Personalmangel und lange Wartezeiten. Sie fordern hohere Investitionen, eine Ruckfuhrung von Kliniken in kommunale Tragerschaft sowie einen deutlichen Burokratieabbau. Viele Burgerinnen und Burger mussten bereits monatelang auf einen Facharzttermin warten, wahrend die Krankenkassenbeitrage stetig steigen.
https://http-kra-33-cc.ru

Dátum 03.07.2025
Vložil 1win_euOr
Titulok 1win_tfOr

1win букмекерская [url=1win1115.ru]1win1115.ru[/url]

Dátum 03.07.2025
Vložil 1win_slKa
Titulok 1win_jaKa

скачать 1win на ios официальный сайт [url=1win1137.ru]1win1137.ru[/url]

Dátum 03.07.2025
Vložil 1win_tbKa
Titulok 1win_cfKa

1win iphone [url=www.1win1137.ru]www.1win1137.ru[/url]

 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Tvorba webu zdarmaWebnode