Každý z nás, kto má e-mailovú schránku, sa už asi stretol s e-mail marketingom, ale taktiež aj s jeho protipólom SPAMOM. Mnohí, ktorí začínajú v tomto biznise, si práve tieto dva pojmy zamieňajú.
Priznám sa, že ani ja som vo svojich začiatkoch nebol výnimka. Keď som pred niekoľkými rokmi objavil webnode (online software pre začiatočníkov na tvorbu www stránok) a prvý affiliate program (provízny program majiteľov e-shopov), tak som rozmýšlal nad tým, ako najľahšou cestou priviesť potenciálnych zákazníkov na moju stránku a na nich zarobiť.
Ako prvé ma napadlo, poslať všetkým v mojom adresári e-mail a k nemu pridať i všetkých, ktorí mi niekedy niečo napísali. Naštastie pred prvým odoslaním takéhoto e-mailu som trocha surfoval po internete a zistil som, že toto nie je e-mailový marketing, ale spam. Takže nikdy som ten e-mail neodoslal - naštastie. Väčšinou tieto maily začínajú: "Ahoj, píšem ti tak ako som sľubil....", pritom nikto mi nič nesľúbil.
Druhá vec, ktorá ma napadla, bolo kúpiť si zoznam e-mailových adries, na ktoré pošlem svoju ponuku. Chcel som kúpiť 100 000 e-mailových adries. Posielanie ponúk na takéto adresy tiež nie je e-mail marketing. Ich účinnosť je veľmi nízka - málo otvorení a málo z nich vedie k nákupu. Takže na nich človek skôr prerobí ako zarobí. Našťastie som tiež túto metódu nevyužil.
Ďalšia vec, s ktorou sa v poslednej dobe stretám, ktorá nie je e-mail marketing je vedomé zavádzanie v e-maily, s cieľom donútiť zákazníka kliknúť na link, ktorý je súčasťou e-mailu. Odosielateľ e-mailu dúfa, že keď zákazníka privedie na svoju "užasnú" stránku, že hneď pri tej príležitosti u neho nakúpi. Väčšinou to tak nie je, lebo neexistuje dôvera medzi zákazníkom a predajcom. Navyše, ak človeka podviedol, tak je tam skôr nedôvera ako dôvera. Takéto správanie vedie k neúspechu.
1. Email marketing je postupné budovanie databázy emailov, ale s tým rozdielom, že ľudia vám dávajú svoj email dobrovoľne.
2 Email marketing je o posielaní emailu ľuďom. Avšak neznamená to, že pravidelne posielate reklamu. Ľuďom treba posielať veci, ktoré sú pre nich prínosne. Reklama na vaše produkty je v tomto prípade v menšine, teda prevláda kvalitný obsah.
3. Email marketing dáva možnosť sa kedykoľvek z odberu e-mailov odhlásiť. Ľudia, ktorí robia skutočný email marketing sa tohto neboja, lebo nemá zmysel posielať emaily ľuďom, ktorí o ne nestoja.
4. Email marketing je ochrana osobných údajov. Človek, ktorému pošlete email, nevidí emailové adresy ostatných ľudí, ktorým bol poslaný ten istý email.
5. Email marketing je rozumný software (nie gmail, aj ke gmail je skvelý), ktorý umožňuje veci automatizovať. Zbiera za vás kontakty, používa šablóny, zasiela automatické emaily a vyhodnocuje emailové kampane. V Česko Slovensku je najlepší smartemailing, preto ho používam i ja.
Zaujal vás článok? Stiahnite si zadarmo ebook(pdf) "Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom", ktorý som pre vás napísal. Tento ebook zatiaľ ešte nebol nikde zverejený a v budúcnosti ho plánujem spoplatniť. Stiahnite si ho zakial je ešte zadarmo. Stiahnuť si ho môžete tu.
Martin Mažár, expert na predaj
www.predajnetechniky.sk
Predaj cez email: Kto zarába milióny cez email marketing
Email marketing: Výsledky emailovej kampane
Ako malou zmenou v emaily získať nových potenciálnych zákazníkov
Detail na volebnú kampaň Smeru z pohľadu marketingu
Ako sa predať na pracovnom pohovore
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.