Cieľom každého obchodníka by malo byť vybudovať si pozítivne vzťahy so svojimi zákazníkmi. Pokiaľ sa toto obchodníkovi podarí tak má vyhraté, lebo:
Vzťahy so zákazníkmi sa budujú dvoma spôsobmi:
Splniť vždy, čo sa sľúbi, je základný predpoklad. Pokiaľ sa to na začiatku budovania vzťahu podcení, tak ďalšiu šancu už obchodník nemusí dostať. Myslím, že toto si uvedomuje a taktiež aj robí väčšina zodpovedných obchodníkov resp. podnikateľov. Avšak častejšie obchodníci zabúdajú kontaktovať zákazníka "len tak" bez toho, aby mu chceli v danom momente niečo predávať.
Následkom toho, že obchodník zákazníkovi volá alebo píše e-maily len vtedy, keď mu chce niečo predávať je, že zákazník mu nechce dvíhať telefón alebo nečíta jeho e-maily. Prevencia je poslať občas e-mail s iným obsahom ako je ponuka výrobkov alebo služieb napr:
Budujte vzťahy so zákazníkmi a budete mať istotu budúcich príjmov. Čo robíte už dnes preto, aby ste budovali vzťah s vašimi zákazníkmi? Vyjadrite svoj názor v komentároch pod článkom.
Páčil sa vám tento článok. Viac informácii ako úspešne predávať sa dozviete v ebooku (pdf) "Ako sa stať TOP obchodníkom", ktorý som pre vás napísal. Zatiaľ ho dávam zadarmo. V budúcnosti však uvažujem nad spoplatnením. Stiahnúť zadarmo si ho môžete tu.
Martin Mažár, expert na predaj
www.predajnetechniky.sk
Čo robia predavači zle a nevedia o tom
Čo má lekár spoločné s predajcom
Čo motivuje zákazníka ku kúpe?
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.