Cieľ obchodníka - vybudovať dobré vzťahy so zákazníkom

09.03.2012 20:44

budovanie vzťahov

Cieľom každého obchodníka by malo byť vybudovať si pozítivne vzťahy so svojimi zákazníkmi. Pokiaľ sa toto obchodníkovi podarí tak má vyhraté, lebo:

 

 

  • získal verného zákazníka
  • tento zákazník mu odpustí prípadné chyby
  • ak urobí chybu, povie to jemu a nie celému svetu
  • vždy dostane novú šancu
  • aj napriek tomu, že je drahší, od neho neodíde.

 

 

Vzťahy so zákazníkmi sa budujú dvoma spôsobmi:

 

  1. Vždy treba splniť, čo sa sľúbi
  2. treba kontaktovať klienta "len tak"

 

 

Splniť vždy, čo sa sľúbi, je základný predpoklad. Pokiaľ sa to na začiatku budovania vzťahu podcení, tak ďalšiu šancu už obchodník nemusí dostať. Myslím, že toto si uvedomuje a taktiež aj robí väčšina zodpovedných obchodníkov resp. podnikateľov. Avšak častejšie obchodníci zabúdajú kontaktovať zákazníka "len tak" bez toho, aby mu chceli v danom momente niečo predávať.

 

 

Následkom toho, že obchodník zákazníkovi volá alebo píše e-maily len vtedy, keď mu chce niečo predávať je, že zákazník mu nechce dvíhať telefón alebo nečíta jeho e-maily. Prevencia je poslať občas e-mail s iným obsahom ako je ponuka výrobkov alebo služieb napr:

 

  • zablahoželať k meninám. Minulý rok mi prišiel iba jeden e-mail od obchodníka a doteraz si to pamätám.
  • poslať prianie k vianociam alebo do nového roka. Toto robí veľa obchodníkov avšak keď vám denne prichádzajú desiatky prianí, tak treba vymyslieť spôsob ako upútať a vyčleniť sa z radu. Ja svojim zákazníkom (VIP zákazníkom) posielam pohľadnice, lebo to dnes už nikto nerobí.
  • poslať zákazníkom návod ako lepšie využiť produkt, ktorý si už u vás kúpil
  • spýtať sa zákazníka na jeho názor na vaše služby
  • darovať nejaký bonus, ktorý vás nič nestojí

 

 

Budujte vzťahy so zákazníkmi a budete mať istotu budúcich príjmov. Čo robíte už dnes preto, aby ste budovali vzťah s vašimi zákazníkmi? Vyjadrite svoj názor v komentároch pod článkom.

 

 

Páčil sa vám tento článok. Viac informácii ako úspešne predávať sa dozviete v ebooku (pdf) "Ako sa stať TOP obchodníkom", ktorý som pre vás napísal. Zatiaľ ho dávam zadarmo. V budúcnosti však uvažujem nad spoplatnením. Stiahnúť zadarmo si ho môžete tu.

 

 

Martin Mažár, expert na predaj

www.predajnetechniky.sk

 

 

pošli na vybrali.sme.sk Přidej odkaz na Bookmarky.cz Pochval.cz - Zdroj aktualit a místo pro Vaše článkyLinkuj.cz!

Ďalšie články ako predávať

 

Ako správne ponúkať

Ako získať nových zákazníkov

Čo robia predavači zle a nevedia o tom

Čo má lekár spoločné s predajcom

Čo motivuje zákazníka ku kúpe?

 

Diskusná téma: Cieľ obchodníka - vybudovať dobré vzťahy so zákazníkom

Neboli nájdené žiadne príspevky.
 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode