V jednom z predchádzajúcich článkov som písal, aké je dôležité pri uzatváraní obchodu vyvolať pocit akútnosti. Môže sa vám podariť zaujať zákazníka, vyvolať u neho potrebu, ak však nedosiahnete, aby zákazník váš tovar (alebo službu) chcel ihneď, tak v danom momente nepredáte. Uvedomujú si to aj zľavové portály, preto využívajú časovo obmedzenú ponuku a niektoré zľavové portály ju doslova zneužívajú.
Mnohý z nás už využili služby zľavových portálov. Vieme, že na nich nájdeme "výhodné" ponuky služieb (v menšej miere tovarov). Celé to spočíva v tom, že keď sa nájde dostatočný počet kupujúcich, tak predávajúci je ochotný predať tovar za výrazne nižšiu cenu (v podstate sa jedná a formu nákupu vo veľkom). Zľavové portály tu vystupujú ako sprostredkovatelia, ktorí pokiaľ sa zrealizuje predaj, majú nárok na províziu.
Je teda úplne logické, že cieľom zľavových portálov je sprostredkovať predaj väčšieho počtu tovarov. Čím viac tovarov (služieb) predajú, tým viac zarobia. Niektoré zľavové portály sa rozhodli ísť cestou, že výhodnú ponuku nechajú aktívnu týždeň alebo dva. Čím dlhšie ju nechajú aktívnu, tým sa ponuka zobrazí viacerým ľuďom, tým je väčšia šanca, že predajú väčšiemu počtu zákazníkov.
Má to však aj svoju nevýhodu. Pokiaľ potenciálny zákazník vidí, že ponuka bude aktívna ešte dva týždne, tak ho to nenúti, aby ihneď vyplnil objednávkový formulár. Ak objednávkový formulár nevyplní ihneď, tak je možné, že ho nevyplní už nikdy. Možno zabudne, alebo peniaze minie behom pár dní na niečo iné.
Iné zľavové portály sa snažia využívať pocit akútnosti viac vo svoj prospech. Ich ponuka je preto obmedzená len na pár dni. To po vzhliadnutí ponuky spôsobí u zákazníka vyvolanie pocitu akútnosti. Takže zákazník, aby neprišiel o túto výhodnu ponuku, ihneď vykoná objednávku a zaplatí. Aj tento spôsob má však svoje nevýhody. Ponuka sa nezobrazí takému veľkému počtu potenciálnych zákazníkov, takže predaje nakoniec nemusia byť také vysoké.
Pred niekoľkými dňami som však našiel zľavový portál, ktorý využíva obe tieto stratégie. Na jednej strane má ponuku zverejnenú niekoľko dní(jednalo sa o Sai Wellness), aby ju videlo, čo najviac potenciálnych zákazníkov a na druhej strane sa tvári, že ponuka je časovo obmedzená na 48 hodín. Akonáhle uplynie 48 hodín, ponuka neskončí, ale pokračuje ďalej, ďalších 48 hodín. Takto to ide niekoľko dní (viď oba obrázky nižšie).
Ponuka zo 4. 5. čas 8:50
Touto fintou sa im darí, aby ponuku vzhliadlo veľa ľudí a zároveň veľké množstvo z nich aj ihneď nakúpilo. Otázka, ktorá mi tu vystáva: je to v poriadku, že používajú túto fintu? Ja to nepovažujem za fér, aj keď vďaka tomu sa mi podarilo kúpiť aj v čase, keď som si myslel, že už je ponuka pasé.
Ponuka zľavový portál 5. 6. 8:52
Je pre vás v poriadku, že využívajú túto fintu? Zahlasujte prosím v ankete. Čo by ste urobili vy na mieste zľavového portálu, ak by ste nechceli využívať túto fintu, ale chceli by ste, aby viac ľudí u vás nakúpilo ihneď? Vyjadrite svoj názor v komentároch pod článkom.
Páči sa vám článok? Chcete viac informácii ako tom ako predávať? Stiahnite si zadarmo ebook "Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom" a dozviet sa, čo urobiť na ceste za vašich úspechom v predaji a podnikaní. Ebook je len dočasne k dispozícii zadarmo, v budúcnosti plánujem jeho spoplatnenie. Ebook si môžete stiahnuť tu.
www.predajnetechniky.sk
Tipy a návody ako viac predávať
Je v poriadku, že využívajú túto fintu alebo dá sa to považovať za podvod?
Dátum | 04.11.2012 |
Vložil | Martin Mažár |
Titulok | Ďakujem za reakciu |
Ďakujem Mino, o tejto nekalej praktike som nevedel. Tomu sa už nehovorí predaj, ale manipulácia.
—————
Dátum | 11.10.2012 |
Vložil | Mino |
Titulok | a ďalšia vec .. |
.. aby sa poukázalo na to, že daný produkt sa ozaj predáva, tak zľavový portál fiktívne pridáva počet predaných kusov .. mali sme tú česť dať niečo do jedného nemenovaného zľavového portálu a bežný človek videl že predaných kusov bolo dajme tomu 25 .. ale oficiálne predaných v tej chvíli bolo len 5 kusov .. :-)
—————
Dátum | 19.06.2012 |
Vložil | Martin |
Titulok | Neuveríte |
Nebudete veriť, ale aj 19. 6. to tam stále a zasa to bude končiť o 26 hodín :)
—————
Dátum | 10.06.2012 |
Vložil | Martin |
Titulok | Aj dnes tam tá ponuka je :) |
Aj dnes týždeň po tom, čo tá ponuka mala skončiť, stále tam figuruje...
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.