Ako predávať cez blog: Čo je to blog

07.09.2012 10:25

Ako predávať cez blogPred pár rokmi sa v našom slovníku objavilo slovo blog. Stále častejšie počuť o blogoch, ktoré ľudia alebo firmy zakladajú, lebo zistili, že blog im môže pomôcť k vyšším zárobkom, rýchlejšej kariére, k novým zákazníkom a vyšším predajom. Čo je teda blog?

 

 

Blog je špeciálny druh webovej stránky. Na rozdiel od klasickej webovej stránky sa líši inou štruktúrou webu, pravidelným pribúdaním obsahu a ďaleko väčším počtom čitateľov (návštevníkov).

 

 

Štruktúra klasického webu vs. štruktúra blogu

Klasická firemná webová stránka väčšinou obsahuje tieto časti:

 

  • O nás
  • Produkty
  • Kontakt

 

Naproti tomu blog je zložený najmä na článkoch, ktoré často krát bývajú členené do jednotlivých tém podľa príbuznosti obsahu prípadne formy. Napríklad na mojom blogu www.predajnetechniky.sk sú články rozdelené na:

 

  • ako predávať cez blog - témy bloguRecenzie – v časti recenzie sa nachádzajú recenzie kníh o marketingu, predaji a osobnom rozvoji
  • Citáty – v časti citáty sú združené citáty od slávnych ľudí, tiež najmä z oblasti marketingu a predaja
  • Video – táto časť blogu je venovaná video prednáškam a školeniam, ktoré sú prístupné na internete zadarmo
  • Články – predstavujú absolútnu podstatu klasického blogu. V tejto sekcii sa nachádzajú články ako si zjednodušiť predaj. Navyše sú ešte členené do ďalších podčastí podľa témy
  • Súťaže – zoznam súťaží, ktoré organizujem na svojej stránke. Väčšinou sa súťaží o knihy z oblasti osobného rozvoja

 

 

Každý blog môže mať svoje vlastné delenie. Jeho cieľom je zjednodušiť vyhľadávanie informácii pre čitateľa blogu. Napríklad blog finančného poradcu môže mať členenie podľa témy: Pôžičky, Sporenie, Poistenie. Vždy to záleží na autorovi blogu.

 

 

ako predávať cez blog - štítky, tagyOkrem členenia na témy k lepšiemu vyhľadávaniu informácii na blogu pomáhajú aj tagy resp. štítky. Tagy alebo štítky sú kľúčové slová, ktorými sa dá jednoducho vyjadriť obsah článku. Napríklad tento článok otagujem ako „blog“ „webová stránka“ „web“. Potom ak čitateľ webu klikne na príslušný tag (štítok), tak sa mu zobrazia všetky články, na ktorých sa daný tag nachádza.

 

 

Ďalšou POVINNOU súčasťou každého blogu sú komentáre k článkom. Tie umožňujú, aby čitateľ blogu vyjadril svoj názor k danému článku alebo doplnil jeho obsah. Často krát komentáre čitateľov prinášajú ďalšie obohacujúce informácie.

 

 

Pod článkami sa väčšinou nachádzajú tlačítka pre zdieľanie obsahu (facebook, twitter, google+ a iné), aby sa článok mohol šíriť medzi ďalších ľudí. Pre jednoduchšie šírenie obsahu blogy majú ešte jednu funkciu – je ňou RSS. Tá umožňuje registrovaným čitateľom dostávať automaticky informácie o nových príspevkoch na blogu.

 

 

Poslednou súčasťou každého seriózneho blogu je rubrika o Nás alebo O autorovi, kde sa čitateľ môže dozvedieť viac informácii, o človeku, ktorý sa delí o svoje know-how a názory.

 

 

Zjednodušene možno povedať, že rozdiel medzi web stránkou a blogom je v množstve informácii. Blogy obsahujú ďaleko viac informácii prínosných pre svojho čitateľa ako webové stránky.

 

 

 Niekedy však možno vidieť i webové stránky, ktorých súčasťou sú blogy. Jedná sa o prienik medzi týmito dvoma formami internetových stránok.

 

 

Máte už svoj blog alebo len rozmýšľate nad jeho zriadeným? Napíšte o tom do komentárov pod článkom.

 

Martin Mažár

Martin Mažár

www.predajnetechniky.sk

Tipy a triky ako si zjednodušiť predaj

Viac tipov nájdete na mojej facebookovej stránke

 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode