Zbytočne zabíjate čas so zákazníkmi?

12.12.2013 20:53

Strácať čas Je to viac ako týždeň, čo sa mi ozvala jedna obchodníčka: „Dobrý deň pán Mažár, rada by som si s vami dohodla stretnutie, kde by sme sa porozprávali o možnej spolupráci.“ Zo zvedavosti som pozvanie na stretnutie prijal.

 

Keď sme sa stretli tak začala svoju obchodnú prezentáciu. Po chvíli som pochopil, že pod slovami „aby sme sa porozprávali o možnej spolupráci“ mala na mysli, že si od nej kúpim poradenstvo alebo tréning, kde by ma naučila stratégie ako pomocou webu, sociálnych sietí a emailu získavať klientov.

 

Verím, že tejto obchodníčke sa veľa týchto školení podarí predať, lebo je to téma, ktorú málokto školí a pritom sa s tým dosahujú veľmi dobré výsledky. Pokiaľ však bude toto školenie ponúkať nesprávnym ľuďom, ako napríklad mne (sám som autorom takéhoto tréningu - Predaj Naruby), tak veľa „provízií“ nenamúti. Tak isto ako každý iný produkt, tak ani takéto školenie nie je vhodné pre každého.

 

Nie každý je ochotný učiť sa „ Ako získavať klientov vďaka internetu .“, nie každý je inovátor, ktorý sa snaží zavádzať nové postupy a využiť aktuálne príležitosti. Niektorí potrebujú jednoducho čas alebo vidieť, že dané postupy používajú už desiatky alebo stovky ľudí, ktorým sa pomocou nich darí. A takto je to vo všetkom, či predávate bicykle, finančné plány, výživové doplnky, skrátka čokoľvek. 

 

Dve skupiny klientov

Vždy existuje skupina ľudí, u ktorých je vyššia pravdepodobnosť kúpy a skupina, u ktorých je nižšia pravdepodobnosť kúpy. Šikovný obchodník sa zameriava práve na tú skupinu potenciálnych klientov, u ktorých je vyššia pravdepodobnosť kúpy, lebo v tom prípade za rovnaký čas dokáže viac predať a viac zarobiť.

 

Ktorí klienti sú tí správni?

Poďme si teraz ukázať ako zistiť, ktorí klienti to sú a ktorí nie. Najjednoduchšie sa to dá zistiť tak, že si spíšete zoznam vašich 20 najlepších klientov a snažíte sa nájsť ich spoločné črty, napr. to môže byť vek, zamestnanie alebo druh podnikania, záľuba, príjem, skrátka čokoľvek, čo majú spoločné vaši 20 najlepší klienti.

 

Keď túto charakteristiku budete mať, tak si vezmite svoje zoznamy potenciálnych klientov a vyberte z nich práve tých, ktorí sa podľa charakteristiky podobajú na tých vašich 20 najlepších klientov. To sú práve tí klienti, u ktorých rastie pravdepodobnosť, že si od vás niečo kúpia a to sú tí klienti, ktorých by ste mali začať oslovovať.

 

Pokiaľ nemáte dostatok informácií o vašich potenciálnych klientoch, aby ste ich mohli klasifikovať, tak využite internet. Zadajte meno klienta do Google a dozviete sa o ňom množstvo informácií. Pokiaľ to budete takto robiť a budete sa stretávať len s takýmito klientmi, tak vaša úspešnosť a vaše zárobky porastú.

 

Návod na klientov s vyššou pravdepodobnosťou kúpy

Preto ideálne hneď teraz:

 

  1. Vypíšte zoznam 20 najlepších klientov

  2. Nájdite ich spoločné črty

  3. Prejdite svoje zoznamy potenciálnych klientov a vyberte z nich tých s vyššou pravdepodobnosťou

  4. Oslovte ich

 

Nooo a čo urobiť s tými ostatnými klientmi? 

Odložte si ich na horšie časy a zavolajte im až vtedy, keď sa im zmení situácia a zrazu sa stanú vašimi „Najlepšími klientami“, alebo jednoducho až vtedy, keď vám dôjdu kontakty na „najlepších klientov“ a už nebudete mať komu volať. Vtedy po nich siahnite.

 

Aktuálne školenia
Zlatá Baňa 
Magnet na klientov 
Predaj Naruby 
Psychológia telefonovania klientom 

 

Na záver, ak chcete viac informácií, ako viac predávať, tak pod článkom je e-book, ktorý si môžete zdarma stiahnuť a tam sa veľa zaujímavých informácii dočítate. Ďalej sú pod videom rôzne tlačítka, takže ak sa vám článok páčil, tak mu dajte lajk, komentujte alebo zdieľajte. Budem rád za každý váš názor. 

 

Martin Mažár

www.predajnetechniky.sk

Tipy a triky ako viac predávať

Viac tipov nájdete na mojom facebooku

 

 

Zdarma ebook Ako viac predávať

 
Stiahnite si zdarma ebook ako viac predávať. Dozviete sa informácie ako sa stať TOP obchodníkom. Ebook je k dispozícii zdarma a môžete si ho stiahnuť tu.
 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma! Webnode