S veľkým očakávaním som si kúpil knihu Copywriting Michaely Horňákovej s podtitulom Praktický sprievodca tvorbou textov, ktoré predávajú, lebo sa jedná o jednu z mála knih na tému copywriting, ktorá vyšla v našich končinách (doteraz som zaregistroval len Jak psát reklamní text - Křížek,Crha).
Hneď po zakúpení knihy som sa do nej zahĺbil. Prvých 30 strán som prečítal behom chvíľky. Nebolo tam totiž nad čím rozmýšlať. Jednalo sa o samé žvásty a nepraktickú teóriu. Týchto prvých 30 strán knihy Copywriting mi nápadite pripomínalo vysokoškolskú literatúru z čias štúdia na Ekonomickej univerzite v Bratislave. Mal som chuť túto knihu niekde šmariť.
Ale keďže som za ňu dal viac ako 12 €, tak som čítal ďalej. Avšak na ďalších stranách sa nič nezmenilo. Malý zlom nastal až 7. a 8. kapitole, ktorá sa venuje vyhľadávačom a SEO. V týchto kapitolách boli badať prvé náznaky praktičnosti. Asi preto, že toto je autorkin obor, ktorému sa venuje niekoľko rokov. Zvyšná časť knihy znova upadla do teórie.
Kniha Copywriting, ktorú napísala Michaela Horňáková sľubovala praktické návody pre tvorbu predajných textov. Toto však nenaplnila. Je plná teórie, ktorú len zťažka využiť v praxi. Uvediem len malý príklad, čo sa môžete dočítať v tejto knihe. V 7. kapilote, ktorá sa venuje bannerom a internetovej PPC reklame autorka dáva 5 tipov, ako by mal vyzerať text banneru. Mal by byť:
Samozrejme všetky tieto informácie sú pravdivé, ale nijako vám nepomôžu vytvoriť dobrý reklamný text banneru. Je to presne to isté, ako keby ste si kúpili kuchársku knihu, ktorá by namiesto receptov uvádzala, že jedlo má byť chutné, voňavé a dobre vyzerať. Avšak pokiaľ by vám nikto nepoval ako "na to", tak by ste také jedlo nikdy neuvarili.
Takže pokiaľ máte záujem sa dozvedieť teóriu copywritingu, tak vám knihu od Michaely Horňákovej Copywriting vrelo odporúčam. Pokiaľ však túžite skôr po praktických veciach, tak siahnite po inej knihe (Křížek, Crha -Jak psát reklamní text. Teraz čítam a vyzerá to dobre).
Kniha Copywriting mi pomohla dotvoriť teoretické pozadie o písaní reklamných textov, avšak nič praktického ma nenaučila, napriek tomu, že obálky knihy to sľubovala. Vďaka nej som pochopil, že skôr než si kúpim knihu, mal by som si prečítať informácie o autorovi, prípadne nejakú recenziu. V konečnom dôsledkú som rád, že som na ňu natrafil, lebo ma inšpirovala k tvorbe tejto stránky, na ktorej chcem publikovať recenzie kníh, ktoré čítam. Aby sa ostatným nestalo to, čo mne, že si kúpia knihu, ktorá nestojí za to.
Michaela Horňáková za svoju bakalársku prácu získala cenu ESOP 2010. Odo mňa za svoju knihu získava ocenenie TOP knižný brak.
Čítali ste knihu Copywriting, ktorú napísala Michaela Horňáková? Aký je váš názor na túto knihu? Vyjadrite ho v komentároch pod článkom.
Martin Mažár viac ako 10 rokov pracuje v obchode. Prešiel viacerými pozíciami predajcu, či už v maloobchode alebo v priamom predaji. Dnes pracuje ako školiteľ. Zameriava sa najmä na trénigy predajných a manažérskych zručnosti. Patrí k veľkým nadšencom kníh. Niekedy mesačne prečíta až 4 knihy. V tomto období číta knihu od ZdeněK Křížek, Ivan Crha - Jak psát reklamní text. Viac informácii o Martinovi Mažárovi sa môžete dočítať v jeho profile.
1. Harry Beckwith - Jak prodat neviditelné
2. Dave Lakhani - Jak prodávat když nikdo nekupuje
3. Phillipe Korda - Zlatá pravidla obchodního vyjednávání.
Zadarmo e-book AKO PREDÁVAŤ
Stačí len zanechať váš e-mail. Akonáhle e-book dokončím, vám ho pošlem na e-mail. Zaregistrovať sa pre bezplatný odber e-booku môžete tu.
Recenzia: Nové pravidlá marketingu a PR - David Meerman Scott
Recenzia: Jak prodávat když nikdo nekupuje
Dátum | 20.12.2012 |
Vložil | Zdeněk Sw. |
Titulok | reakce na recenzi |
Když jsem zahlédl recenzi na tuto knihu, neváhal jsem si ji přečíst a dopadlo to podle mého očekávání. Jakmile jsem si všiml informace že Michaela Horňáková byla v době vydání publikace studentkou Fakulty managementu na Vysoké škole ekonomické, tak jsem zbystřil. Koupil jsem si několik knih o nejrůtnějších tématech od "Založení a řízení společnosti, podnikání na internetu atd. Je ale důležité rozlišovat zda se ator danému tématu opravdu věnuje a jak dlouho, nebo je to pouze analitik, zběrač informací ze kterých po té poskládá svůj produkt s líbivým názvem a předloží ke koupi, což je i tento případ. Divím se že slečna nemá morální kocovinu ze slibů na obalu knihy. Díky Zdeněk.
—————
Dátum | 09.03.2012 |
Vložil | Sona |
Titulok | reakcia na recenziu |
Este ked som nad kupou knizky rozmyslala, neposobilo na mna velmi dobre, ze autorka je skoro v mojom veku - bolo mi totiz jasne, styl pisania bude podobny diplomovke - tak to aj bolo.
Kedze som s copywrittingom vtedy nemala ziadne skusenosti, knizka mi padla vhod aspon na zaciatok, aby som si presne uvedomila, na co sa pri pisani a tvoreni treba zamerat. Ak by som vsak bola clovek z branze, urcite by som s kupou nebola spokojna.
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.