Kniha jak prodávat když nikdo nekupuje bola napísana ako reakcia na krízu v roku 2008. Zaoberá sa pravidlami a možnosťami ako zvýšiť predaj, tak aby sa vo firme nepocítila žiadna kríza a taktiež ukazuje ako predávať ešte viac, keď ľudia a firmy kupovať začnú. Autor v knihe podáva netradičný pohľad na predaj, s ktorým ste sa pravdepodobne ešte nestretli. Jeho odporúčania sú jasne napísané a najmä veľmi návodné.
Kniha jak prodávat když nikdo nekupuje je rozdelná do 11 kapitol a je pretkaná viacerými rozhovormi s úspešnými ľuďmi z oblasti predaja, ktorým sa podarilo dosiahnúť úspech.
Predstavuje konkrétny návod, čo urobiť v najbližšom týždni, aby ste okamžite naštartovali nárast vašich tržieb. Jednotlivé odprúčania sú rozdelené presne podľa dní v týždni. To znamená jasné odporúčania, čo urobiť v pondelok, čo v utorok, atď. Veľmi sa mi páči, že autor príliš neteoretizuje, ale dáva jasné návody. Tie častokrát majú formu citácii, teda čo napísať do listu alebo povedať do telefónu.
V tejto kapitole Dave Lakhani poukazuje na to, že najlepší obchodníci majú schopnosť sa prispôsobovať zmenám na trhu. Tí slabší sa v čase krízy rozhodnú zmeniť prácu. Autor tu dáva návod, čo treba urobiť, keď je málo ľudí, ktorí chcú kupovať. Paradoxne to nie je viac telefonovať, akoby si všetci mysleli.
Na to, aby obchodník niečo predal, musi byť vidieť. Vidieť však nemusí znamenať byť videný osobne. Dajú sa na to využiť rôzne nástroje a vymoženosti dnešnej doby. V tejto kapilole sú bližšie rozpísané.
Väčšina obchodníkov v kríze sa pýta: "čo by som mohol predať, keď nikto nekupuje?". Je to zle položená otázka. Lepšie je si položiť otázku:"Kde naviazať kontakt s ľuďmi, ktorí chcú kúpiť to, čo práve predávam?" Na tento účel sa dajú použiť viaceré metódy, ktoré Dave Lakhani popisuje v tejto kapitole.
Táto kapitola sa zaoberá ako od vlastného stola predávať zákazníkom priamo u nich v kancelárii. Na to slúžia mnohé digitálne nástroje. Ich správne používanie otvára veľa nových teritórií a príležitostí, ktoré obchodníci zatiaľ nevyužívajú. Pritom to však neznamená, že by bolo treba sa prestať stretávať so zákazníkmi osobne.
Používanie inovácii prináša odmenu. Dave Lakhani bol najlepším predajcom v každej firme, pre ktorú predával. Za jeho úspechom stáli práve inovácie. V tejto kapitole poukazuje na konkrétnom prípade aký spôsob oslovenia používa pri získavaní nových klientov. Taktiež sa zmieňuje, akým spôsobom získaval asistentov alebo sekretárky, ktoré bránili dvere svojho šéfa.
V tejto časti knihy sa môžete dočítať ako funguje psychológia predaja podľa Dave Lakhaniho. Čo treba urobiť, aby človek dokázal presvedčiť svojho potenciálneho zákazníka.
Z tejto kapitoly sa naučíte zefektívniť váš predaj. Dozviete sa ako docieliť, aby zákazník zaplatil viac ako pôvodne chcel. Ako predať, aj keď vám zákazník na vašu ponuku povie NIE.
Problémom väčšiny predajcov je, že sa pri prezetnácii zameriavajú na pár najdôležitejších zástupcov zákazníkovej spoločnosti a na ostatných zabúdajú. Táto kapitola obsahuje návod ako zaujať správnu pozíciu pri vyjednávaní, ako komunikovať a získať si publikum a tiež ako utužovať vzťahy napríklad prostredníctvom dotykov a pohybu.
Tieto strany sú určené pre manažérov obchodníkov a vedúcich predaja. Dozviete sa čo robiť, keď sa vaši obchodníci dostanú do krízy.
V poslednej kapitole knihy Dave Lakhani píše o myšlienkach, ktoré vám pomôžu dosiahnúť úspech. Sú prirodzeným vyvrcholením tejto skvelej knihy
V závere knihy sa nachádzajú aj príspevky hosťovských autorov:
Kniha Jak prodávat když nikdo nekupuje je skvelá kniha, ktorú zaraďujem medzi najlepšie knihy o predaji aké som čítal. Každý, kto si ju kúpi neoľutuje.
Čítali ste knihu Jak prodat když nikdo nekupuje? Aký je váš názor na ňu napíšte do komentárov pod článkom.
Martin Mažár viac ako 10 rokov pracuje v obchode. Prešiel viacerými pozíciami predajcu, či už v maloobchode alebo v priamom predaji. Dnes pracuje ako školiteľ. Zameriava sa najmä na trénigy predajných a manažérskych zručnosti. Patrí k veľkým nadšencom kníh. Niekedy mesačne prečíta až 4 knihy. V tomto období číta knihu od Stefhana Schiffmana Techniky úspešného telefonovania. profile.
Viac informácii o Martinovi Mažárovi sa môžete dočítať v jeho
1. Harry Beckwith - Jak prodat neviditelné
2. Dave Lakhani - Jak prodávat když nikdo nekupuje
3. Phillipe Korda - Zlatá pravidla obchodního vyjednávání.
Zadarmo e-book AKO PREDÁVAŤ
Stačí len zanechať váš e-mail. Akonáhle e-book dokončím, vám ho pošlem na e-mail. Zaregistrovať sa pre bezplatný odber e-booku môžete tu.
Video prednáška: Ako zarobiť 5,3 milióna za 30 dní
Recenzia: Zlatá pravidla obchodního vyjednávaní
Recenzia: Nové pravidlá marketingu a PR - David Meerman Scott
Recenzia knihy: Vydelávejte na facebooku
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.