Recenzia: Blogy: Publikuj a prosperuj - blogování pro váš business

06.11.2011 20:40

Kniha Blogy: Publikuj a prosperuj - blogování pro váš business od DL Byrona a Steva Brobacka je dnes niečo ako "podpultový tovar." Veľmi tažko sa zháňa. Trvalo mi niekoľko týždňov, kým som ju vôbec zohnal. Táto kniha bola vydaná v roku 2008 nakladateľstvom GRADA a dnes je takmer absolútne vypredaná. Dá sa zohnať iba v jednom knižnom e-shope, kde k dnešnému dňu majú posledných 5 kusov.

 

 

K tejto knihe som sa dostal na odporúčanie môjho známeho blogera, ktorý si ju veľmi chválil. To ma priviedlo k myšlienke si ju prečítať a napísať o nej recenziu, keďže ju veľmi vychvaloval. Mal som veľké očakávania, čo mi kniha Blogy: Publikuj a prosperuj - blogování pro váš business prinesie.

 

 

Prvá časť knihy ZOZNÁMTE SA S BLOGMI sa venuje základným informáciam o blogoch. Autori Byron a Broback vysletľujú, čo sú to blogy, aké druhy blogov existujú a prečo by mal človek blogovať. Práve posledná stať "prečo by mal človek blogovať" ma zaujala príkladmi firiem, ktorým blogovanie pomohlo napr. DVD požičovni - zvýšenie tržieb o 100 %, umelkiňa - Predaj prostredníctvom blogu o 300 % vyšší než predaj v kamennej galérii.

 

 

V druhej kapitole sa autori venujú tomu, NAČO SA ZAMERAŤ na svojom blogu. Uvádzajú, že hlavný dôvod prečo firmy vytvárajú svoje blogy je získavanie nových zákazníkov. Okrem toho dôvodom môže byť lepší marketing, budovanie vzťahov so zákazníkom a informovanie a pomoc existujúceho zákazníka. Ďalej v tejto kapitole hovoria o kľúčových faktoroch, ktoré majú vplyv na zvýšenie návštevnosti a predaja na blogu napr. počet a kvalita odkazov vedúcich na blog, existencia partnerského programu, kvalita a počet článkov, či budovanie vzťahov s inými blogermi. V závere sa autori knihy Byron a Broback venujú možnostiam ako merať úspech blogu.

 

Ďalšia kapitola knihy Blogy: Publikuj a prosteruj sa venuje písaniu článkov do blogu. Autori na základe svojich skúsenosti odporúčajú písanie článkov do blogu, čo najčastejšie, lebo to má vplyv na pozíciu vo vyhľadávačoch. Podľa nich je ideálne písať 3 články týždenne. Ďalej v tejto kapitole rozoberajú, kde hľadať zdroje pre písanie a akým spôsobom zaviesť blog do firmy.

 

 

Obsahom 4 časti knihy sú odporúčania pre dizajn blogu s ohľadom na čitateľa. Byron a Broback tvrdia, že návštevníci blogov hľadajú hlavne informácie. Preto dizajn blogu by mal byť navrhnutý tak, aby návštevník hneď po vstupe na stránku zistil, kto ste a čo mu chcete povedať, ak ho zaujmete, tak aby vedel nájsť najnovšie príspevky, prípadne staršie príspevky na danú tému atď. Na základe toho odporúčajú, čo všetko by mal dobrý blog obsahovať. 

 

 

Piata kapitola sa venuje nástrojom a implementácii blogu. Autori tu riešia otázky typu koľko blogov, koľko autorov by malo prisievať, ďalej akú zvoliť softwarovú platformu. V druhej časti tejto kapitoli, ktorá je z môjho pohľadu zaujímavejšia, popisujú ako výrazne zvýšiť čitateľskú základňu blogu. Jedna sa o služby typu "Ping", podcasty, multimédia a nové funkcie blogu.

 

 

Jednou z najpraktickejších častí knihy je kapitola Jak psát blog. Byron a Broback sa domnievajú, že úspešný blog stojí na troch základných pilieroch:

 

 

1. Pravidelné aktualizovanie blogu

2. Poskytovanie kvalitného obsahu

3. Prínosné články pre cieľovú skupinu 

 

 

stránky zadarmo - Webnode

Toto všetko by malo byť robené tak, aby autor blogu dokázal nadviazať komunikáciu s čitateľom. Na to je dobre používať správny konverzačný štýl a témy voliť tak, aby boli originálne. Okrem podrobného rozpísania, faktorov úspechu je tu uvedený aj návod ako procesne písať články a aké pomôcky pri tom využiť.

 

 

V ďalšej kapitole zverejnenie blogu a získanie pozornosti autori píšu, kde hľadať zdroje na písanie nových článkov, ako sa predstaviť v rámci blogosféry a ako získať rešpekt. Za nevyhnutnú považujú aj dobré umiestnenie v rámci Google. Takže súčasťou tejto časti je aj úvod do seo problematiky napr. získavanie spätných odkazov.

 

 

Predposledná časť knihy je Monitorovanie a správa blogu. Tu sa autori zaoberajú možnosťami a nástrojmi pre sledovanie a vyhodnocovanie prevádzky blogu a odhadovanie budúcich trendov. Súčasťou tejto kapitoli je aj návod ako spravovať komentáre a diskusie, ktoré na blogu prebiehajú.

 

 

Úplný záver knihy Blogy: Publikuj a Prosperuj je kapitola Čo ďalej, v ktorej autori na pár stranách hovoria o ďalších možnostiach, ktoré prichádzajú alebo už prišli (lebo kniha pôvodne vyšla v roku 2005).

 

 

Ak by som to mal na záver zhodnotiť, tak kniha od Byron a Broback Blogy: Publikuj a prosperuj je ideálna pre začínajúcich blogerov. Dozvedia sa tam všetky základné informácie o blogovaní. Táto publikácia dokáže ušetriť hodiny času surfovania a vyhľadávania informácii po internete. Je to "džús" všetkých nevyhnutných informácii, ktoré by mal bloger na začiatku svojej blogerskej kariéry poznať.

 

 

Čitali ste túto knihu? Aký je váš názor? Vyjadrite sa v komentároch.

 

 

Martin Mažár knihomolAutor článku: Martin Mažár

Martin Mažár viac ako 10 rokov pracuje v obchode. Prešiel viacerými pozíciami predajcu, či už v maloobchode alebo v priamom predaji. Dnes pracuje ako školiteľ. Zameriava sa najmä na trénigy predajných a manažérskych zručnosti. Patrí k veľkým nadšencom kníh. Niekedy mesačne prečíta až 4 knihy. V tomto období číta knihu od Debbie Jenkinsová & Joe Gregory - Gorily chtejí banány ( Tajomstvo štíhleho marketingu). Viac informácii o Martinovi Mažárovi sa môžete dočítať v jeho profile.  

 

 
Top 3 knihy o predaji podľa Martin Mažára:

1.  Harry Beckwith - Jak prodat neviditelné

2.  Dave Lakhani - Jak prodávat když nikdo nekupuje

3. Phillipe Korda - Zlatá pravidla obchodního vyjednávání.

 

 

Zadarmo e-book AKO PREDÁVAŤ

Stačí len zanechať váš e-mail. Akonáhle e-book dokončím, vám ho pošlem na e-mail. Zaregistrovať sa pre bezplatný odber e-booku môžete tu.

 

 

pošli na vybrali.sme.sk Přidej odkaz na Bookmarky.cz Pochval.cz - Zdroj aktualit a místo pro Vaše článkyLinkuj.cz!

Ďalšie recenzie kníh o predaji a marketingu

Recenzia knihy: Copywriting

Recenzia knihy: Vydelávejte na facebooku

Recenzia: Nové pravidlá marketingu a PR - David Meerman Scott

Video prednáška: Ako zarobiť 5,3 milióna za 30 dní

 

 

 

Diskusná téma: Recenzia: Blogy: Publikuj a prosperuj - blogování pro váš business

Neboli nájdené žiadne príspevky.
 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma! Webnode