
Www stránok a blogov neustále pribúda, avšak nie je ich toľko ako v zahraničí. Prečo si ľudia zriaďujú blogy? Odpoveď v tomto smere je jednoduchá - pre prachy.
V minulosti blogy slúžili na to, aby tam ľudia vyjadrovali svoje názory, postrehy a písali o tom, čo robia. Dnes ich funkcia je iná, slúžia najmä:
Blog umožňuje študentom, neštudentom, zamestnaným a aj nezamestnaným, teda bežným ľuďom si zarobiť nejaké peniaze popri práci. Existujú aj ľudia, pre ktorých je blogovanie hlavný zdroj príjmu. Blogy svojim prevádzkovateľom zarábajú najmä prostredníctvom predaja reklamy (Public Relation články, bannerová reklama, PPC reklama) a propagovaním cudzích výrobkov cez affiliate programy (provízne programy).
Mne tento blog neslúži na zárobok, ale napriek tomu mi generuje príjem. Za sedem mesiacov fungovania mi zarobil 479,55 eura/ v čistom, po odrátaní nákladov (doména a hosting 24 €/rok, Smartemailing 21€/mesiac, propagácia 64 €) . Čo nie je veľa, ale taktiež ani málo. Pokiaľ však chce človek z blogu zarábať viac, treba sa tomu venovať dlhodobo a potom príjem môže dosahovať rádovo aj niekoľko tisícov mesačne, tak ako je to v prípade Pata (vid obrázok).
Pat sa venuje blogovaniu niekoľko rokov a dnes jeho príjem dosahuje 50 000 dolárov mesačne. Nebolo tomu tak vždy. Za posledné štyri roky jeho príjem narástol na sedem násobok. Na Slovensku (ale aj v Čechách) máme jednu obrovskú výhodu, zatiaľ je tu málo ľudí, ktorí sa seriózne(dlhodobo a intenzívne) venujú zarábaniu prostredníctvom blogov. Na Slovensku alebo v Čechách však nemožno očakávať, že človek bude zarábať ako Pat 50 000 mesačne, avšak viem si predstaviť, že by sa tým mohol uživiť.
Ďalšie využitie blogov je na podporu podnikania. Firmy využívajú blogy najmä na:
Príkladom firmy, ktorá efektívne využíva blog na získavanie zákazníkov je česká firma Webnode. Webnode sa zaoberá poskytovaním online nástroja pre jednoduchú tvorbu web stránok. Na svojom blogu pravidelne - raz alebo dva krát týždenne zverejňuje články o tvorbe web stránok a funkciách webnode. Prostredníctvom týchto článkov nabáda ľudí k prechodu z bezplatnej verzie na platenú verziu s rozšíreným balíkom služieb. Webnode dnes aj vďaka blogu patrí medzi najpoužívanejšie online nástroje na tvorbu web stránok na svete.
Ďalší príkladom využitia blogu na zvýšenie predaja je stránka www.chudnutie-ako.sk Na tejto stránke nájdete tipy a návody na chudnutie. Autor tejto stránky využíva blog na predaj svojej knihy o chudnutí. Príkladov na to, ako využiť blog na podporu podnikania je neúrekom. Nájdu sa takmer v každej oblasti podnikania a ich počet neustále rastie.
V minulosti, keď chcel človek získať lepšie platené pracovné miesto, musel mať známych alebo kus šťastia. Dnes sa dá dostať na lepšiu pozíciu prostredníctvom osobného marketingu a budovania osobnej značky. Jedna z možností ako si vybudovať osobnú značku je blogovanie.
Pokiaľ človek píše blog, ktorý napĺňa článkami, dáva širokému okoliu vedieť o svojich schopnostiach a vedomostiach. Tým pádom sa rozširuje okruh ľudí, ktorí ho poznajú a zároveň sa zvyšuje šanca na získanie novej, lepšej alebo finančne atraktívnejšej práce.
Pred siedmymi mesiacmi moju prácu školiteľa a predajcu poznalo len 4000 obchodníkov, ktorých som vyškolil a niekoľko manažérov a riaditeľov, pod ktorých títo obchodníci spadali. Dnes, sedem mesiacov po zriadení blogu www.predajnetechniky.sk, sa 2700 ľudí mesačne (ktorí navštívia tento blog) dozvie o nejakom Martinovi Mažárovi a z nich 300 si prečíta "jeho" životopis.
Zatiaľ mi blog nepriniesol novú prácu, avšak po novej práci ani netúžim (baví ma to čo robím a s kým to robím a ako to robím). Ale keď si budem v budúcnosti chcieť nájsť novú prácu, tak vďaka blogu budem mať obrovskú výhodu voči ostatným:
Už len tieto dve veci mi pomôžu, aby som si našiel prácu skôr než ostatní a možno aj získal lepšiu prácu. Jediné, čo ma to stálo, je zaplatiť webnode ročný poplatok za zaregistrovanie domény (www adresy) a využívanie hostingu celkovo 24 € na rok.
A vy ako? Už máte svoj blog? Prečo ste si ho zriadili? Alebo len plánujete si ho zriadit? Podeľte sa sa o svoj názor v komentároch pod článkom.
Páčil sa vám článok? Stiahnite si zadarmo ebook "Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom" Ebook je dočasne k dispozícii zadarmo a v budúcnosti plánujem jeho spoplatnenie. Využite túto šancu hneď teraz.
www.predajnetechniky.sk
| Dátum | 24.05.2012 |
| Vložil | Martin Mišíik |
| Titulok | Blogy sú dobrý marketingový nástroj! |
Súhlasím, blog je dnes skvelý nástroj na biznis alebo na vzťahy. Alebo na jedno aj druhé. Pritom je to jednoduché. Firmy ho ešte stále neobjavili ako marketingový nástroj. Na ich škodu...
—————
| Dátum | 24.06.2012 |
| Vložil | Martin Mažár |
| Titulok | Máte úplnú pravdu |
Martin, ďakujem za komentár. Je našou úlohou o tom ľuďom hovoriť, aby zbytočne neplatili za drahú reklamu, keď existuje niečo lacnejšie, či už prostredníctvom článkov na blogu alebo školení.
Viem, že aj súčasťou vášho marketingu je blog. Sledujem váš blog pravidelne a držím vám palce, nech vám slúži na získavanie nových zákazníkov ešte lepšie než doteraz.
—————
| Dátum | 27.07.2012 |
| Vložil | Maroš Oravec |
| Titulok | Konečne som pochopil |
Dobrý deň Martin! O blogu som už videl naozaj veľmi veľa napísaného. Vy ste však prvý, u koho som sa dočítal dôvody, prečo by som mal zriadiť blog aj ja. Nebudem si tu u Vás robiť reklamu na svoju činnosť, takže záverom ešte toľko: Mailové správy od Vás sú to, čomu sa vo svojej mailovej schránke naozaj teším. Ďakujem a prajem Vám pekný deň. Maroš
—————
| Dátum | 26.08.2012 |
| Vložil | Martin Mažár |
| Titulok | To sa dobre počúva :) |
Ďakuje Maroš:) Som rád, keď informácie, ktoré na svojom blogu zverejňujem pomáhajú jeho čitateľom :)
Mám pozitívnu správu. Písaniu o blogovaní sa v budúcnosti budem venovať viac. Chcem sa podeliť o to, čo mi prinieslo úspech a čo bol len stratený čas alebo vyhodené peniaze. Nech sa všetci poučia z mojich chýb.
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.