Minulý týždeň som prvýkrát navštívil tibetského lekára a dal mu zarobiť. O týždeň idem k nemu zas a dám mu zarobiť znova. Podobne to robí väčšina ľudí. Prečo? Lebo tibetský lekár nerobí náhodný obchod.
Väčšina obchodníkov funguje podľa tohto scenára: Nájde potenciálneho zákazníka a predá mu. Potom nájde ďalšieho zákazníka a predá mu. Takto to robia počas celej kariéry obchodného zástupcu. Až raz sa stane, že nevedia nájsť ďalšieho potenciálneho zákazníka a preto sa ich kariéra skončí.
Úspešní obchodníci to robia inak. Nájdu potenciálneho zákazníka a predajú mu, avšak tým to nekončí. Snažia sa mu predať znova a znova, lebo vedia, že jednoduchšie sa predáva tým, ktorí už raz od nich kúpili (za predpokladu, že predávate kvalitný produkt). Popri tom sa samozrejme snažia aj vyhľadávať nových potenciálnych zákazníkov, lebo zákazníkov nie je nikdy dosť.
Presne takto to robí tibetský lekár, o ktorom hovorím. Potom, čo mi skončila posledná procedúra, sa ma spýtal: "Ako sa cítite?" Ja, že fajn. On na to: "Chcete prísť aj na budúce?" Odpovedal som, že áno. Následne mi ukázal, že majú voľný termín o týždeň alebo aj o dva. Rozhodol som sa teda prísť znova o 7 dní.
Pokiaľ nechcete robiť náhodný obchod, potrebujete do vašej práce zadať systém, podľa ktorého sa budete riadiť. Trebárs ako tibetský lekár, ktorý vždy po ukončení sedenia sa vás spýta, či chcete prísť aj na budúce. Tento spôsob je veľmi dobre využiteľný napr. pri kaderníkoch, maséroch atď. Teda u ľudí, ktorí predávajú svoje služby v krátkych intervaloch.
U tých, ktorí predávajú produkty dlhodobejšej spotreby je dobré si naplánovať, kedy opätovne sa rozhodnete zákazníkovi znova ponúknuť ďalší produkt napr. po 3 mesiacoch, po pol roku alebo po roku, potom, čo nakúpil prvýkrát. Tento spôsob "nenáhodného" predaja vám zabezpečí úspech, lebo vždy bude komu predávať.
Používate "nenáhodný" predaj? Ponúkate aj zákazníkom, ktorí už od vás raz kúpili? Podeľte sa o svoj názor a skúsenosti do komentárov pod článkom.
Zaujímate sa o predaj? Stiahnite si zadarmo návod "Ako viac predávať a stať sa TOP obchodníkom." Tento návod je dnes k dispozícii zadarmo a môžete si ho stiahnuť tu.
www.predajnetechniky.sk
Tipy a triky ako jednoduchšie predávať
Viac tipov zo psychológie predaja a marketingu nájdete na mojej stránke na facebooku
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.