Dnes je ťažšie predávať, zákazníkom ako to bolo v minulosti. Treba sa stretnúť s väčším počtom zákazníkov, aby obchodník vôbec uspel a navyše nároky na obchodnícke predajné zručnosti sú vyššie. Prečo je tomu tak?
Začnem príbehom. Asi pred rokom som si bral úver z banky. Okrem úveru mi banková pracovníčka chcela predať aj bežný účet. Statočne som sa bránil. Argumentovala tým, že vedenie účtu mám na pol roka zadarmo. Napriek tomu som nechcel mať u nich bežný účet. Ale pracovníčka bola vytrvalá. Keď som sa jej pýtal a čo po pol roku, tak mi odvetila, že potom to vyriešime. Nakoniec som sa nechal "ukecať", že oni pomohli mne (s ich prácou som bol spokojný) a ja teda pomôžem im, že aj tak ma to nič nebude stáť.
Po pol roku som prišiel znova do banky, že mi prvý krát strhlo (tuším 2 €) poplatok za vedenie účtu. Prišiel som presne za pracovníčkou, ktorá mi vybavovala úver. Hovorím jej: "Chcel by som zrušiť tento bežný účet." Keďže som nemal veľa času, tak sme sa dohodli, že mi pripraví všetky veci na podpis do druhého dňa a ja len prídem, podpíšem a môžem ísť domov. Prišiel som na druhý deň tak ako sme sa dohodli, banková pracovníčka mala všetko pripravené ako sľúbila. Začal som podpisovať dokumenty a medzi tým mi hovorí: "Potom tu je poplatok 50 €...." O mojej reakcii radšej nebudem písať...
Pýtal som si vysvetlenie a banková pracovníčka mi povedala niečo v zmysle: "Keďže zriadenie účtu bolo súčasťou úverovej zmluvy, tak tento úkon je úprava úverového vzťahu (presne si nepamätám ako to definovala), takže preto je tam ten poplatok." Na základe rozhovoru som potom pochopil, že s tým nejde nič robiť.
Takže čo sa stalo? Banková pracovníčka splnila čo sľúbila, naozaj sme to po pol roku riešili. Poplatok bol podľa sadzobníka poplatkov v poriadku. Avšak celé to prebehlo tak, že banková pracovníčka ma "dobehla". Vo svete zákazníkov to funguje tak, že zákazníka je možné "dobehnúť" iba raz. Druhý krát už tú istú chybu neurobí. A keď bude čokoľvek iné nakupovať bude si dávať pozor, či ho obchodník nechce nachytať alebo či nezavádza. Mali by ste ma dnes vidieť pri podpisovaní produktov v banke. Čítam obchodné podmienky, pýtam sa, overujem, som jednoducho ťažký zákazník, lebo nechcem, aby ma dobehli druhýkrát.
Keď ako táto banková pracovníčka predávajú aj iní obchodníci (obchodníci bez chrbtovej kosti), tak sa netreba čudovať, že dnes je stále ťažšie a ťažšie predávať oproti tomu, ako to bolo kedysi. Obchodníci dnes nemajú dôveru zákazníkov, lebo každý už bol niekedy podvedení. Dnes je potrebné dôveru prácne budovať. O tom ako nato som písal v predchádzajúcom článku Návod ako vybudovať dôveru u zákazníka.
Páčil sa vám článok? Stiahnite si zadarmo ebook, ktorý som pre vás pripravil. Nesie názov: "NÁVOD AKO VIAC PREDÁVAŤ A STAŤ SA TOP OBCHODNÍKOM", umožní vám to zefektívniť svoju prácu a zarábať nadštandardný príjem. Môžete si ho stiahnuť tu. Využite túto šancu a stiahnite si ho, pokiaľ je zadarmo.
www.predajnetechniky.sk
Tipy a triky ako viac predávať
Viac tipov nájdete na mojej facebookovej stránke
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.