Prečo niekde majú viac a niekde menej zákazníkov

12.08.2012 11:47

Permonik Pezinok, burza minerálovTento víkend sa v Pezinku konala akcia Pezinský Permoník, ktorého súčasťou je aj burza minerálov a polodrahokamov. Na jednom mieste sa sústredilo asi 50 predajcov, ktorí predávali rôzne minerály, drahé kamene a šperky z týchto kameňov. Do sály so stánkami bol zaujímavý pohľad, lebo pri niektorých stánkoch stálo veľa ľudí a pri niektorých nikto. Prečo sa pri niektorých stánkoch zastavuje viac ľudí a pri niektorých menej?

 

 

Keď ste pristúpili ku stánku, kde nestáli žiadni ľudia, tak sa väčšinou nič nedialo. Predajca tam sedel a pozeral sa na vás, prípadne sa usmial. Tí aktívnejší aspoň prehovorili: "Nech sa páči". Ale ani to nezabralo, aby vás presvedčili ku kúpe. Dôvodom bolo, že chceli ihneď predávať.

 

 

Naopak okolo druhých stánkov, a nebolo ich veľa, sa zhromažďovalo množstvo ľudí. Nebolo ťažké odhadnúť, prečo bolo tomu tak. Keď ste sa pristavili pri stánku a začali si obzerať minerály a niektorý vás zaujal, tak sa vám predajca prihovoril a začal vám hovoriť niečo o pôvode, využítí a sile daného minerálu. Spôsobil tým, že potenciálny zákazník sa dlhšie zdržal pri stánku a bol ochotný vypočuť si predavača, čo často krát viedlo k predaju.

 

 

Preto predajcovia, ktorým nešlo len o predaj, hneď ako sa zákazník zastaví, ale išlo im o to pomôcť zákazníkovi, predali ďaleko viac. Tento spôsob predaja je v súlade s trendom, ktorý sa v predaji presadzuje najprv pomáhať (vzdelávať), potom predávať. Predajcovia, ktorí týmto spôsobom predávajú, navytvárajú na zákazníka nátlak a v konečnom dôsledku predávajú viac.

 

 

Typickým príkladom takéhoto predaja bol David Kirš e jeho Emailacademy, pomocou ktorej zarobil za mesiac 5,3 milióna českých korún. Najskôr zverejnil 3 vzdelávacie videá, ktoré pre každého "neznalého" boli prínosné a sami o sebe predstavovali veľkú hodnotu a až potom poukázal na svoju ponuku kurzu emailového marketingu. Táto stratégia ho priviedla k extrémným zárobkom. Dnes sa o niečo podobné snaží so svojim kurzom Miliónové Impérium, v ktorom chce ľudí naučiť zarobiť svoj prvý milión do jedného roka. Uvidíme ako to dopadne.

 

 

Stratégia najprv pomáhať (vzdelávať), potom predávať prináša vo veľkej miere úspech. Skúste aj vy porozmýšlať nad tým, ako tú stratégiu zaviesť vo vašom predaji. Odlíšite sa od konkurencie a hlavne zarobíte. Ľudia nemajú radi predajcov, ale poradcov a konzultantov.

 

 

zadarmo ebook ako predávaťChcete viac informácii ako predávať? Stiahnite si zadarmo návod "Ako viac predávať a stať sa TOP obchodníkom." Tento návod je dočasne k dispozícii zadarmo. Môžete si ho stiahnuť tu.

 

 

Martin Mažár - ako predávať Martin Mažár

www.predajnetechniky.sk

Tipy a návody ako viac predávať

Viac tipov zo psychológie predaja nájdete na mojej stránke na facebooku

 

 

Diskusná téma: Prečo niekde majú viac a niekde menej zákazníkov

Neboli nájdené žiadne príspevky.
 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma! Webnode