Kupujete na stránkach zľavových portáloch? Všimli ste si, že používajú klamlivú reklamu resp. nesplnia to čo sľubujú v reklame?
Nechcem hádzať všetky zľavové portály do jedného vreca, ale niektoré z nich svojich zákazníkov zámerne klamú. Už ste zažili niekedy situáciu, keď na výklade obchodu bolo napísané zľava 70% a keď ste vošli do predajne, tak ste tam taký tovar nenašli? V tom prípade sa jedná o klamlivú reklamu. Presne toto používajú zľavové portály.
Skúste zadať do vyhľadávača Google.sk slovo ZĽAVA. Vyhodí vám desiatky výsledkov. Na prvých priečkach budú mnohé www stránky zľavových portálov, ktoré vám sľubujú 90 %-tné zľavy. Avšak keď navštívite tieto stránky, tak zistíte, že také vysoké zľavy nemajú. Často krát sa ich zľavy hýbu do 70%, ale nie do 90%! Toto možno považovať za klamlivú reklamu( aj keď v minulosti mali zľavy do 90%)
Ďalší spôsob klamlivej reklamy, ktorý využívajú zľavové portály je, že zatajujú niektoré podmienky služieb, ktoré predávajú. Spomínam si, ako som si kúpil kuponý do wellness a pri vstupe do wellness som sa dozvedel, že vstup je len na dve hodiny. Pritom na stránke neuvádzali žiadne obmedzenie. Neuvádzanie všetkých podmienok je považované za klamlivú reklamu.
Ďalšia taktika, ktorú využívajú zľavové portály je, že sa snažia formulovať niektoré podmienky zľavy tak, aby nepozorní ľudia si to nevšimli. Uvediem len jednoduchý príklad: "Neobmedzený vstup do wellness v čase od 15 do 18h." Toto síce nie je klamlivá reklama, ale ani dobrý marketing. Lebo celé to môže viesť k nespokojnosti zákazníkov.
Klamlivá reklama je vymedzená v § 45 zákona číslo 147/2001. Podľa tohto zákona je za klamlivú reklamu považovaná každá reklama, ktorá uvádza do omylu zákazníka , a ktorá v dôsledku klamlivosti môže ovplyvniť jeho nákupné správanie. Táto klamlivá reklama sa môže týkať ceny, charakteristiky tovaru alebo služby alebo charakteristiky obchodníka(viac tu.)
Obchodníci používajú klamlivú reklamu, aby viac predali a získali nového zákazníka. Toto sa však môže veľmi ľahko proti ním obrátiť, lebo dnes sa informácie šíria rýchlejšie a majú ďaleko väčší dosah. Je to spôsobené existenciou sociálnych sietí a blogov, kde ľudia zdieľajú svoje myšlienky a názory, či už pozitívne alebo negatívne.
Ak sa teda stane, že zákazník nie je s výrobkom alebo službou spokojný resp. ak bol podvedený, tak o tejto informácii sa môžu dozvediet tisíce a niekedy aj stotísice ľudí. Takže koniec koncov obchodník tým môže viac stratiť ako získať. Preto je lepšie sa klamlivej reklame vyvarovať.
Už ste sa stretli s klamlivou reklamou? Povedzte o tom ostatným v komentároch pod článkom.
Páčil sa vám článok? Stiahnite si zadarmo ebook, ktorý som pre vás pripravil. Nesie názov: "NÁVOD AKO VIAC PREDÁVAŤ A STAŤ SA TOP OBCHODNÍKOM", umožní vám to zefektívniť svoju prácu a zarábať nadštandadný príjem. Môžete si ho stiahnuť tu. Využite túto šancu a stiahnite si ho, zakiaľ je zadarmo. V budúcnosti plánujem jeho spoplatnenie.
Martin Mažár, expert na predaj
www.predajnetechniky.sk
V ďalšom článku (ktorý výjde v nedeľu) sa budem venovať dvom základným spôsobom ako predávať. Dozviete sa aj to, ktorý z nich je úspešnejší. Navyše aj v tomto týždni stále beží súťaž o knihu Mysli a Zbohatni. Zapojiť sa do súťaže môžete tu.
Cirkev je ako podnikateľ, chce zarobiť, čo najviac
Detail na volebnú kampaň Smeru z pohľadu marketingu
Byť sociálny k zákazníkom sa nevypláca
Čo zvykne demotivovať predajcov?
Návod ako vybudovať dôveru u zákazníka
Dátum | 07.05.2012 |
Vložil | martin |
Titulok | nakupujte len cez overene portaly |
problem so zavadzanim a upravenymi cenami sa vyskytuje prevazne pri malych portaloch... z osobnej skusenosti sa mi to nikdy nestalo pri znamejsich a vacsich..potom je tu este jedna moznost - niektore zlavove portaly predavaju kupony na zlavy na zaklade ktorych dostanete zlavu priamo z cennika v podniku a tam aj zaplatite za zlavu cize neplatite prevadzkovatelovi webu ale priamo v obchode.. tusim mame zatial dva .. salebook.sk a oplatisato
—————
Dátum | 20.04.2012 |
Vložil | Zuzana |
Titulok | Top Shop |
Dobry den,
Osobne mam skusenost podla mna s klamlivou reklamou.
V Top Shope som si zakupila paint zoom - pristroj na malovanie stien -striekanim. Reklama v TV a informacie na ich internetovej stranke slubovali uzasne a nekomplikovane malovanie so vsetkymi druhmi farieb ( podotykam), bohuzial pristroj nasu profesionalne namiesanu farbu nedokazal pretlacit cez trysku. maly detail, ze farbu je potrebne riedit s vodou sa uvadzal len v navode v krabici. V predajni pristroj preskusali s cistou vodou, fungoval - reklamAciu zamietli.. To, ze si predsa nebudem riedit profesionale namiesanu vodou umyvatelnu farbu vodou nikoho nezaujimalo. A oni vraj nemaju povinnost zakaznika na to upozornit.
Takze tolko k produktu z Top Shopu..
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.