Áno, počujete správne. Nekupujte knihu "Podnikáni v USA" od Johna Vanharu v kamenných predajniach alebo eshopoch. Môžete si ju totiž kúpiť len za zlomok ceny na Johnovej vlastnej stránke a ušetriť tak niekoľko eur.
Štandardne knihu Podnikání v USA môžete dostať v e-shopoch alebo kníhkupectvách za niečo cez 8 eur. Priamo na Johnovej stránke si ju však môžete kúpiť za dobrovoľnú cenu:
John Vanhara to vymyslel naozaj skvele. Stanovil tri ceny a necháva na zákazníka, nech sa rozhodne, akú cenu chce zaplatiť. No nie je to úplne pravda, že je to len na zákazníkovi. Pri stanovovaní cien využil niekoľko predajných techník tak, aby zákazníka "donútil" zaplatiť cenu podľa jeho predstavy.
Podľa mňa John Vanhara urobil všetko preto, aby zákazník zaplatil za jeho elektronickú knihu "Podnikání v USA" 2 doláre. Využil pri tom techniku kontrastu, ktorá spočíva v tom, že vedľa seba dáte výhodnú a nevýhodnú ponuku - 2 doláre a 5 dolárov. 5 dolárov je o 150 % vyššia cena než 2 doláre a súčasne o 400% vyššia než ponuka za dolár. Viac o technike kontrastu v článku Kontrast ako nástroj na zvýšenie predaja.
Ďalšia finta, ktorú na nás John Vanhara použil, aby sa zákazník rozhodol podľa jeho vôle, spočíva vo zvýraznení správnej voľby. John použil oranžovú farbu, aby odlíšil cenu, ktorú chce, aby zákazník zaplatil, od ceny, ktorú nechce, aby zaplatil. Tak práve cena dve eura bije do očí a na prvý pohľad upúta. Oranžová farba bola vybraná určite zámerne, lebo táto farba sa zvykne používať na tlačítka, ktoré vyzývajú k akcii (call to action) pre svoju pútavosť a aktivizujúci účinok.
Tretia psychologická finta, ktorú použil John Vanhara, aby zákazníka "donútil" zaplatiť správnu cenu za knihu Podnikání v USA je založená na fakte, že ľudia robia to, čo ostatní a hlavne nechcú príliš vynikať z rady. Preto pod cenu umiestnil banner, ktorý ukazuje, za akú cenu kúpil predchádzajúci zákazník. Zatiaľ vždy ako som navštívil Johnovú stránku, tak predchádzajúci zákazník zaplatil dva doláre.
Za koľko by ste si vy kúpili knihu Johna Vanharu - Podnikání v USA? Pozrite si obrázok nižšie a a potom zahlasujte v ankete.
www.predajnetechniky.sk
Páčil sa vám článok a zaujímate sa o predaj alebo marketing? Stiahnite si zadarmo ebook "Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom." Pomôže vám ukázať cestu ako dosiahnuť úspech v predaji. Ebook je dočasne k dispozícii zadarmo, v budúcnosti však plánujem jeho spoplatnenie. Využite preto túto šancu a stiahnite si ho ešte dnes, aby ste v budúcnosti za neho nemuseli platiť. Stiahnuť si ebook "Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom" môžete tu.
Prečo si zriadiť blog - pre prachy
Čo sa v predaji môžeme naučiť od McDonalda
Neuromarketing - prevratné výskumy v správaní zákazníka
Detail na volebnú kampaň Smeru z pohľadu marketingu
Konečne v dôchodku. Už môžem robiť, čo má baví
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.