Vybudovať dôveru u zákazníka patrí ku kľúčovým zručnostiam každého obchodníka. Bez toho, aby obchodník nemal zákazníkovú dôveru, sa veľmi tažko uzatvára obchod. Hovorí to aj Zig Ziglar v jednom zo svojich slávnych výrokov: "Hlavný dôvod prečo sa ľudia rozhodnú, že od vás nekúpia, je strata dôvery". Ako teda vybudovať dôveru u zákazníka?
Medzi základné spôsoby ako budovať dôveru u zákazníka sa považuje:
1. Vyzerať a správať sa ako očakáva zákazník
Pri tomto sa nedá úplne povedať, čo má obchodník robiť. Ale vždy na základe výzoru a správania by mal byť ľahko zaraditeľný do príslušnej profesnej skupiny.
Aby som bol konkrétny. Keď vidíte človeka v bielom plášti, tak vás napadne, že sa jedná o lekára. Keď vidíte človeka v obleku s naleštenými topánkami, tak si poviete, že je to manažér alebo finančník. Pokiaľ správanie a výzor obchodníka sa nezhoduje s predstavou zákazníka, tak pôsobí na neho nedôveryhodne.
ZADARMO EBOOK: Ako viac predávať
Už asi každý sa stretol s obchodníkom, ktorý vám tvrdil, že jeho produkty alebo služby sú najlepšie a pritom tomu tak nebolo. Na základe týchto skúseností sú dnes mnohí zákazníci nedôverčiví k obchodníkom. Preto je dôležité mať svoje tvrdenia podložené faktami.
Tu je to obdobné ako v predchádzajúcom prípade. Väčšina obchodníkov tvrdí, že ich produkty sú najlepšie. Ale v realite môže byť len jeden najlepší. Z toho vyplýva, že väčšina zavádza. Zákazníci o tom vedia a preto všetky superlatívy berú s rezervou. Preto pokiaľ chcete pôsobiť dôveryhodnejšie, tak sa im snažte vyvarovať. Ak ich však chcete používať, tak ich podložte faktami (dôkazmi).
Toto je základný predpoklad dôvery. Môžete všetko o čom píšem v tomto článku splniť a ak v tomto zlyháte, všetko ste robili zbytočne. Takže vždy splňte, čo sľúbite.
Akonáhle priznáte nejakú slabosť, tak všetko ostatné čo poviete, bude pôsobiť dôveryhodnejšie. Je to podobné ako keď vám predavač v maloobchode úprimne povie, že vám skúšané oblečenie nesedí. Na druhej strane, keď vám na ďalšie povie, že vám sedí ako uliate, tak máte tendenciu mu viac veriť. Preto keď chcete budovať dôveru, tak občas priznajte nejakú slabosť. Samozrejme zvoľte takú, ktorá nemôže predaju uškodiť.
V článku sú popísané základné spôsoby ako budovať dôveru u zákazníka. Aké spôsoby využívate vy? Napíšte o nich do komentárov pod článkom. Ak sa vám článok páči, zdieľajte ho so svojim priateľmi napr. pomocou facebooku.
Zaujímate sa o psychológiu predaja a predajné techniky. Stiahnite si zadarmo ebook "Ako viac predávať a stať sa TOP obchodníkom." Ebook je dočasne k dispozícii zadarmo a môžete si stiahnuť tu.
www.predajnetechniky.sk
Staňte sa mojim priateľom na facebooku
Viac tipov zo psychológie predaj nájdete na facebookovej stránke
Dôvera zákazníkov je čím ďalej dôležitejšia
Čo robia predavači zle a nevedia o tom
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.