V poslednom období registrujem zvýšenú aktivitu MLM firiem využívania internetu na nábor nových obchodníkov. Ako to teda robia, aby získali ľudí pre rozvoj svojich sietí?
V podstate existujú dva základné spôsoby ako náborovať nových obchodníkov cez internet:
Toto je spôsob, ktorý je častejšie vidieť. Využíva sa najmä preto, lebo prináša okamžité výsledky. Spočíva v tom, že obchodník v MLM si vytvorí zadarmo www stránku prostredníctvom webnode alebo wordpressu, prípadne si ju nechá spraviť (pokiaľ má viac peňazí).
Cieľom tejto stránky je získať kontakt na človeka, ktorý "koketuje" s myšlienkou vstupu do MLM. Následne, po získaní kontaktu, ho pozvú na stretnutie, kde mu predstavia príležitosť, produkt a provízny (kariérny) systém.
Obrázok č. 1 Náborovacia stránka MLM firmy
Tento spôsob náboru nových členov MLM je pomerne efektívny, lebo na www stránke zanechajú kontakt len ľudia, ktorých práca tohto typu zaujíma. Takže úspešnosť osobných náborových stretnutí je pomerne vysoká.
Nevýhodu náboru prostredníctvom web stránky je, že treba nejako získať návštevnosť tejto náborovacej stránky. Väčšinou sa na to využíva platená reklama napr. v google alebo na facebooku. Cena tejto reklamy je od 0,08 € za kliknutie. Takže za jedno euro sa dá získať až 12 návštevníkov.
Obrázok č. 2 Náborovací inzerát na facebooku
Je možné však získať návštevníkov aj bez reklamy napríklad prostredníctvom blogu. Ale za to sa platí časom. O tom ako náborovať prostredníctvom blogu som písal v článku Ako využiť blog na nábor do MLM.
Zapojte sa do súťaže o knihu Roberta Kiyosakiho - CashFlow Kvadrant. Stačí zadať vaše meno a email a ihneď budete zarední do zlosovania o túto skvelú knihu. Zapojiť sa do súťaže môžete tu.
Zaujímate o to ako využiť internet pre vaše podnikanie a jednoduchší predaj? Zaregistrujte sa do môjho newslettra a získate overené tipy a triky, ktoré vám pomôžu si zjednodušiť predaj (alebo nábor) a viac zarobiť. Navyše k registrácii do newslettra dostanete zadarmo ebook "Ako viac predávať a stať sa TOP obchodníkom." Pre registráciu do newslettra zadajte vaše meno a email:
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.