Veľa predajcov je šikovných. Dokážu pekne kontaktovať zákazníka, zanalyzovať jeho požiadavky, navrhnúť optimálny produkt, kvalifikovane ho vysvetliť. Avšak tieto všetky veci ešte nemusia stačiť, aby zákazník u nich minul svoje peniaze.
V sobotu som sa zúčastnil rybárských slávnosti. Bol som požiadaný, či nebudem predávať tombolové lísky. Tak som sa do toho pustil, veď predaj je moja záľuba. Zo začiatku, to tak nešlo ako sme si predstavovali, ale časom sa to rozbehlo. Predali sme takmer všetky tombolové lísky. Ostalo nám iba 5 kusov. Hodinu pred ukončením predaja to vôbec nevyzeralo ružovo. V porovnaní s minulým rokom sme zaostávali niekoľko desiatok eur. Tak sme sa rozhodli, že zmeníme spôsob predaja. Stavili sme na kartu akútnosti. Ako sme chodili medzi ľudí, vykrikovali sme: "Posledné lístky do tombloly" alebo "posledná šanca na kúpu tombolových lístkov". Zrazu nám predaj rapídne stúpol a za necelú hodinu sme takmer všetky lístky vypredali.
Čo stálo za našim úspechom? Nebolo to nič iné, len vyvolanie pocitu akútnosti. Ak si teraz nekúpia, tak už "nikdy".To preto, že zákazník si pri predaji kladie niekoľko otázok. Uvediem z nich len dve základné:
Ak zákazník nepotrebuje daný výrobok, tak si ho nekúpi. Ak sa predajcovi podarí u zákazníka vyvolať potrebu a zákazník si v duchu povie: "tak toto by sa mi žišlo..." alebo "toto potrebujem", stále to ešte neznamená, že si výrobok kúpi. V duchu potrebuje získať odpoveď na ďalšiu otázku:
Ak zákazník výrobok potrebuje teraz, tak si ho pravdepodobne kúpi (ak je cena o.k.). ak nie, tak je úlohou predavača, aby tento pocit akútnosti vyvolal. Inak zákazník odíde. Žiaden predajca v tom momente nemá istotu, že sa zákazník vráti. Môže zabudnúť na výhody produktu, môže byť oslovený iným predajcom, môže peniaze minúť na niečo iné. Tých nástrah je veľa.
Spôsobov na vyvolanie pocitu akútnosti je viac. Najčastejšie sa používa časovo obmedzená ponuka prípadne varovná historka.
Aké spôsoby na vyvolanie pocitu akútnosti používate vy? Svoj názor vložte do komentára.
Zaujímate sa o predaj? Stiahnite si zadarmo ebook "Ako viac predávať a stať sa TOP obchodníkom." Ebook je dočasne k dispozícii zadarmo a môžete si ho stiahnuť tu.
www.predajnetechniky.sk
Tipy a triky ako viac predávať
Aké chyby v marketingu robia začínajúci podnikatelia?
Ako zvýšiť úspešnosť telefonátov zo Zlatých stránok
Ako prilákať zákazníka na stretnutie alebo do predajne
Ako si vytvoriť web alebo blog zadarmo
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.