Neustále sa presviedčam, že slovenské firmy si zákazníkov jednoducho nevážia. Hovoria mi o tom moji známi, ale taktiež to zisťujem aj na vlastnej koži. Žeby toto bola príčina, prečo len 5 percent slovenských firiem vydrží viac ako 5 rokov?
Pri otváraní jedného eshopu som kontaktoval všetkých výrobcov, či je možné kupovať tovar priamo od nich, alebo či distribúciu robia len prostredníctvom veľkoobchodov. V prípade, že distribujú tovar prostredníctvom veľkoobchodov, chcel som, aby mi dali kontakt na veľkoobchody, s ktorými spolupracujú. Túto moju žiadosť som poslal deviatim výrobcom. Na odpoveď som čakal niekoľko dní. Z pomedzi deviatich sa mi ozvali len dvaja výrobcovia. Jeden, ktorý distribuje priamo a jeden, ktorý len prostredníctvom veľkoobchodu.
Bol som z toho nemilo prekvapený, lebo dovtedy som si myslel, že každá firma chce stále viac predávať a zarábať. V tomto prípade dokonca ani nemuseli vyvíjať takmer žiadnu aktivitu, lebo ako kupujúci som sa prihlásil sám. Pritom väčšina firiem si dokonca najíma obchodníkov, ktorých úlohou je hľadať a získavať nových zákazníkov. Je škoda, že slovenské firmy majú takýto prístup a toto nie je jediný prípad.
Obdobnú situáciu som zažil nedávno, keď som si chcel zaplatiť inzerciu mojej stránky www.predajnetechniky.sk. Oslovil som jedného prevádzkovateľa webu so žiadosťou o inzerciu. Mal som záujem o najdrahšiu inzerciu, ktorú vôbec ponúkal. Na moje prekvapenie, som ani len odpoveď na moju objednávku nedostal.
Keď v prvom prípade som si povedal, asi som malý odberateľ, preto som im nestál za odpoveď. Ale v druhom prípade naozaj nerozumiem dôvodu, prečo mi neodpísali. Vychádza mi len jedno: Slovenské firmy si nevážia zákazníkov.
Avšak netreba všetkých podnikateľov alebo prevádzkovateľov web stránok hádzať do jedného vreca. Keď som neuspel s inzerciou u jedného prevádzkovateľa webu, tak som oslovil ďalšieho, stránku onlinemagazin.sk. Prístup bol úplne opačný. Na môj dotaz som dostal odpoveď ešte v ten istý deň. Naša komunikácia prebiehala úplne hladko, ako by sme sa poznali už niekoľko rokov. Dohodli sme sa nielen na inzercii, ale aj na ďalšej spolupráci.
Z môjho pohľadu prístup prevádzkovateľa stránky www.onlinemagazin.sk je prístup, ktorý by mal dostávať každý zákazník, bez ohľadu nato, v akom obore firma pôsobí. Najprv sme sa dohodli na inzercii na mesiac, ale vďaka prístupu (ale aj tomu, že to plní účel), som sa rozhodol nadviazať dlhodobú spoluprácu. A tak z malej zákazky sa stala veľká zákazka.
Nikdy neočakávajte, že zákazník u vás hneď nechá majland. Najprv vám zákazník musí veriť, až potom môže u vás nechať väčšie peniaze
www.predajnetechniky.sk
Tipy a návody ako viac predávať
Páčil sa vám článok? Chcete viac tipov ako predávať? Stiahnite si zadarmo e-book "Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom." Tento ebook nebol ešte nikde a nikdy publikovaný. Dočasne je k dispozícii zadarmo. Pre jeho stiahnutie zadajte vaše meno a e-mail.
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.