Email marketing je dnes moderný spôsob propagácie. Prináša obrovský efekt z hľadiska nárastu predaja. Podľa štatistík za rok 2011 každé investované euro do email marketingu prinieslo približne 36 eur tržieb.
Jedna z prekážok email marketingu je, že sa za neho platí. Buď sa platí za počet odoslaných emailov alebo za počet emailových kontaktov v databáze (pozri ceny). A to je dôvod prečo niektorí špekulujú či mazať alebo nemazať kontakty z databázy.
Väčšina názorov, ktoré nájdete na internete odporúča mazať kontakty. Hlavne tie kontakty, ktorým keď pošlete e-mail, tak vám ho neotvoria. Ľudia vám neotvárajú emaily z viacerých príčin, lebo
Okrem tých dôvodov, ktoré sú na strane odoberateľa newslettra, môže byť príčina i vo vás a vašej práci. Ľudia vám nemusia otvárať emaily:
Takže skôr ako sa rozhodnete vymazať nejaké kontakty z vašej databázy, skúste sa najskôr pozrieť kriticky do svojich radov, či chyba nie je na vašej strane a až potom sa rozhodnúť mazať kontakty. Dajte svojim kontaktom šancu, lebo niekedy sú v tom naozaj nevinne.
Ja osobne sa snažím kontakty z mojej databázy nemazať. Lebo z môjho pohľadu pri kontaktoch získaných (nie kúpených) platí rovnica:
VIAC KONTAKTOV = VIAC KLIKNUTÍ = VIAC PREDAJOV
A priori nie som voči mazaniu kontaktov. Avšak odporúčam rozmýšľať pri tom triezvo a zvážiť si, čo tým stratíte a čo tým získate.
Páčil sa vám článok. Mám pre vás viac. Stiahnite si zadarmo ebook "Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom." Dozviete sa v ňom, čo spraviť, aby ste dosiahli úspech v predaji resp. podnikaní. Ebook je len dočasne k dispozícii zadarmo. V budúcnosti plánujem jeho spoplatnenie, preto si ho stiahnite čím skôr, zakiaľ je ešte zadarmo.
Martin Mažár
www.predajnetechniky.sk
Tipy a návody ako viac predávať
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.