Dve príčiny prečo väčšina obchodníkov zlyháva

21.03.2012 22:49

Žiaden zárobok v predaji95% obchodníkov sa nie je schopných dlhodobo uživiť predajom. Preto po čase začnú brať obchod len ako privyrobenie popri hlavnej práci alebo s predajom úplne skončia.

 

Obchodníci za príčinu svojho neúspechu väčšinou považujú zlé produkty, slabý záujem, nízku kúpnu silu obyvateľstva a podobne. Pritom príčina je často krát niekde inde. Skúsenosť mi hovorí, že väčšinou je to na strane obchodníka(aj keď z času na čas za to môžu aj zlé produkty).  Väčšinou v každom regióne, kde sa obchodníci sťažujú je možné nájsť takého, ktorému sa darí (aj keď iným nie). V čom to teda je?

 

Tak ako to často chodí, tak veci väčšinou nie sú tak zložité ako sa na prvý pohľad zdajú. Za neúspechom obchodníkov sú zväčša dve príčiny:

 

  • slabá efektivita práce
  • málo aktivít(vzdelanie a aktivity)

 

Mnohí sa vrhnú do práce obchodníka s nadšením,chodia od zákazníka k zákazníkovi a napriek tomu nemajú úspech. Nevedia totiž predávať. Práca v obchode je špecifická tým, že vyžaduje neustále vzdelávanie. Jednak na začiatku kariéry obchodníka a jednak aj neskoršie. Pokiaľ sa obchodník hneď nezačne učiť ako úspešne predávať, tak šanca, že uspeje a dlhodobo vydrží v predaji je mizivá.

 

Okrem začínajúcich obchodníkov sú ohrození i tí starší - skúsení. Práve títo si často krát myslia, že to čo im fungovalo (alebo dnes funguje) im bude fungovať i v budúcnosti. Nie je to tak. Zažil som to sám na sebe. To čo mi fungovalo pred 10 rokmi, dnes už nefunguje tak efektívne. Stále je možné predávať aj tým starým spôsobom, ale práve nové metódy predaja dokážu zarobiť ďaleko viac.

 

Z toho dôvodu, by žiaden obchodník nemal zaspať na vavrínoch a mal by neustále robiť niečo pre rozvoj svojich predajných zručnosti. Ja preto, neustále čítam knihy z oblasti predaja a snažím sa navštevovať rôzne tréningy. Pred pár dňami som si kúpil kurz o email marketingu(vidím v ňom budúcnosť predaja) a to aj napriek tomu, že ho už využívam vo svojej praxi. Je však mojim cieľom neustále napredovať, zlepšovať sa a zvyšovať efektívnosť svojej práce.

 

webnodeDruhá príčina prečo mnoho obchodníkov zlyháva je, že nemajú dostatok aktivit. To znamená, že v realite sa stretávajú s malým počtom zákazníkov, čo vedie k nízkym zárobkom. Tu je jediný liek, zvýšiť počet telefonátov zákazníkom, čo bude mať za následok nárast počtu stretnutí a v konečnom dôsledku aj provízii (mzdy).

 

Takže pokiaľ chcete byť dlhodobo úspešní, kúpte si nejakú knihu (ja kupujem v upbook.sk) alebo si stiahnite e-book, ktorý dočasne dávam zadarmo alebo choďte na nejaký tréning, proste začnite sa vzdelávať a skúste robiť aspoň o jeden telefonát denne navyše. Uvidíte výsledky už v najbližšej výplate. Budem vám v tomto držať palce.

 

Čo si o tom myslíte? Súhlasíte s tým? Každý kto zanechá komentár, bude zaradený do zlosovania o výbornú knihu Gorily chtejí banány taky, ktorá je plná návodov z oblasti štíhleho marketingu. Kniha je vhodná pre obchodníkov a aj podnikateľov. Súťaž trvá do 30. 4. a o výhre vás budem informovať cez facebook.

 

Martin MažárMartin Mažár

www.predajnetechniky.sk

Tipy a triky ako viac predávať

Viac tipov o predaji nájdete na mojej facebookovej stránke

 

Ďalšie príspevky z oblasti predaja a marketingu

 

Byť sociálny k zákazníkom sa nevypláca

Čo nie je e-mail marketing

Čo má lekár spoločné s predajcom

Kontrast ako nástroj na zvýšenie predaja

Ako dohodnúť viac obchodných stretnutí

 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si webové stránky zdarma! Webnode