Majitelia maloobchodnej predajne sa môžu čudovať, prečo tak málo ľudí chodí do ich predajne. Niekedy za to môžu predavači a nemusia o tom ani vedieť.
Minulý týždeň ako som prechádzal mestom a všimol som si, že niekto u nás otvoril novú krčmu. Ako to zvykne chodiť, tak na začiatku nebýva zákazníkov veľa. Skôr naopak je ich málo. Avšak v tomto prípade ani čašník tomu nepomáhal. Pravdepodobne nechtiac odrádzal
potenciálnych zákazníkov , aby nevstúpili do tejto krčmy.
Všimnite si fotografiu vyššie. Uprostred je nové pohostinstvo, o ktorom som hovoril. V tom čase tam nie je nikto. Čašník, aby zabil nudu, (pravdepodobne všetko čo mal urobiť už spravil) tak si sadol na schody a pozerá, čo sa deje na ulici. Netuší, že tým odrádza potenciálnych zákazníkov od vstupu do krčmy. Väčšina ľudí, ktorí by sa možno aj chceli osviežiť pivkom alebo kofolou, radšej upresnostia iný podnik. Ten, kde im nikto nebráni vo vstupe do podniku.
Veľa ľudí nie je veľmi komunikatívných voči cudzím ľuďom alebo nechcú niekoho obťažovať. A preto je im zaťažko povedať: "Dovolíte, prosím." alebo "Môžem ísť do vnútra?". A radšej volia menej náročnú cestu, ďalšiu najbližšiu krčmu. Samozrejme to neplatí na všetkých ľudí. Štamgasti aj napriek sediacemu čašníkovi by vošli do vnútra. Alebo keby sa jednalo o unikátnu predajňu, ktorá predáva špecializovaný tovar a človek, ktorý kvôli nákupu v nej meral dlhú cestu, tak by určite nešiel do najbližšej inej predajne.
Aké sú vaše skúsenosti? Podeľte sa o ne v komentároch pod článkom.
Zaujímate sa o predajné techniky a psychológiu predaja? Stiahnite si zadarmo ebook "Ako viac predávať a stať sa TOP obchodníkom." Ebook je dočasne k dispozícii zadarmo a môžete si ho stiahnuť tu.
www.predajnetechniky.sk
Tipy a triky ako viac predávať
Maloobchod: Aká je najväčšia zbraň maloobchodnej predajne?
Maloobchod: Je vracať peniaze zákazníkom hlúposť?
Čo má lekár spoločné s predajcom
Čo sa v predaji môžeme naučiť od McDonalda
Ako viac predávať podľa receptu firmy Shell
Dátum | 10.05.2015 |
Vložil | Lenka Fabešová |
Titulok | Co odradí návštěvníka od vstupu do provozovny |
Odradí například i plné odpadkové koše nebo nepořádek před provozovnou, přednost soukromých telefonátů personálu před obsluhou klienta, u obchodu neaktuální, neuspořádané nebo vybledlé zboží ve výloze, hluk nebo hlasitá hudba a mě by odradil i přivázaný pes v blízkosti vstupu :)
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.