Čo odlišuje dobrých obchodníkov od zlých?

05.02.2012 18:03

KubaRozoznať dobrého obchodníka od zlého nie je jednoduché. Niekedy to zákazník zistí až po určitom čase.

 

 

Tento týždeň som sa vrátil z dovolenky z Kuby. Bola to úžasná dovolenka, až na prvý deň. Po príchode nám delegát povedal, že v našom objednanom hoteli nemajú pre nás miesto, preto nám vybavili iný hotel.

 

 

Keď sme však prišli do nášho „nového“ hotela, boli sme zdesení. Namiesto ubytovania v 4-hviezdičkovom hoteli sme skončili v „cigánskej“ izbe (a to nezveličujem). Okamžite som volal do cestovky, aby som im vysvetlil problém. Ich reakcia bola presne podľa môjho očakávania. Vypočuli ma, prejavili ľútosť, prisľúbili pomoc a ďalšie informácie.

 

 

A tým to skončilo. Z cestovky  sa už neozvali. Situáciu nijako neriešili a ani sa nám neozvali s nejakými informáciami, čo sa deje. Nechali nás napospas osudu. Našťastie však všetko dobre dopadlo a na druhý deň už sme boli ubytovaní v hoteli, ktorý sme si rezervovali.

 

 

Správanie aké ukázala „naša cestovka“ je bežné správanie mnohých obchodníkov (našťastie nie všetkých). Keď vám niečo predávajú, tak vám sľúbia aj „modré z neba“ avšak keď príde na lámanie chleba, tak sú nečinní – vykašlú sa na svojho zákazníka, veď už na ňom zarobili.

 

 

Toto je veľmi krátkozraké, lebo asi každý, kto sa venuje marketingu vie, že nájsť jedného nového zákazníka je niekoľkonásobné drahšie ( 7 krát drahšie) ako predať starému zákazníkovi.

 

 

Pritom niekedy aj keď sa nepodarí vyriešiť problém zákazníka, obchodník ho nemusí stratiť. Často krát si zákazníci vážia, keď obchodník len prejaví snahu problém riešiť. V našom prípade stačilo, ak by sa cestovka aspoň spätne zavolala a informovala o situácii, ktorú zistila a spomenula, že robí maximum, aby sa to vyriešilo. Žiaľ toto nespravila.

 

 

Takže čo odlišuje dobrých obchodníkov od tých zlých? Dobrí obchodníci sa starajú o svojho zákazníka i po predaji a najmä vtedy, keď zákazník má problémy, lebo to je čas, keď sa rozhodne či zákazníka stratia alebo vybudujú vzťah a navždy získajú.

 

V našom prípade nás navždy stratili, preto sa vrátime k starej cestovke, žiaľ nie k slovenskej, ale anglickej, ktorá má oveľa nižšie ceny a lepšie služby ako ktorákoľvek slovenská. 

 

 

zadarmo e-book ako predávaťZaujal vás článok? Teraz máte možnosť odo mňa získať zadarmo e-book AKO PREDÁVAŤ, na ktorom práve finišujem. Hneď ako ho dokončím( cca 2 týždne), vám ho obratom pošlem na e-mail. Stačí len zanechať váš e-mail. Zadarmo e-book môžete získať tu.
 
 

 

O čom bude ďalší článok

Ďalší článok bude opäť vychádzať z mojej dovolenky na Kube. Vyzerá to tak, že Kubánci asi poznajú ekonomickú teóriu správania sa spotrebiteľa a preto vedia dobre predávať. Viac sa dozviete o týždeň.

 

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk

 

Ďalšie články ako predávať

 

Email marketing: Výsledky emailovej kampane

Ako sa predať na pracovnom pohovore

Ako nezaujať na pracovnom pohovore

Ako zvýšiť úspešnosť telefonátov zo Zlatých stránok

Návod ako vybudovať dôveru u zákazníka

 

Diskusná téma: Čo odlišuje dobrých obchodníkov od zlých?

Neboli nájdené žiadne príspevky.
 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si webové stránky zdarma!Webnode