Minulý tyždeň som bol po dlhšom čase v kostole na svätej omši. Ako som tak sledoval omšu, uvedomil som si, že cirkev využíva mnohé predajné techniky, aby zarobila čo najviac peňazí. Až som bol prekvapený, ako to všetko majú zorganizované.
Jedna z vecí, ktorá ma najviac zaujala je spôsob ako počas omše vyberajú peniaze na chod kostola. Nerobia to tak(teda aspoň v kostole,kde som bol), že pri východe položia pokladničku a dajú ľuďom možnosť, nech sa rozhodnú či prispejú alebo nie. Keďže ich cieľom je čo najviac zarobiť, tak pri vyberaní peňazí využívajú psychológiu predaja a predajné techniky.
Samotný výber peňazí robia tak, že počas omše väčšinou kostolník ide od človeka k človeku a pristaví sa pri ňom s malým vreckom (zvončekom), do ktorého všetci na omši hádžu peniaze. Najčastejšie dvoj eurovky( 60 Sk), ale nájdu sa ľudia, ktorí dávajú i viac (dobrý kšeft).
Skúste sa vžiť do role pravidelného návštevníka kostola. Nachádzate sa v kostole, v komunite ľudí, ktorí sa medzi sebou poznajú. Práve vyberajú peniaze. Každý do vrecka hádže mince. Čo urobíte? Nehodíte aj vy? Hodíte len 50 centov, keď všetci dávajú 2 €? Väčšina ľudí tento "tlak" okolia neustojí a dvoj eurovku tam hodí, aby nevyzerali zle pred svojimi známymi.
Ďalšia finta, ktorú využíva cirkev a bežne sa využíva pri predaji je call to action. Spočíva v tom, že zákazníkovi naznačíte alebo priamo poviete (väčšinou v závere predajného rozhovoru), čo má urobiť. V kostole to robia veľmi elegantne tak, že pred vás položia vrecko, do ktorého máte vhodiť peniaze. V klasickom predaji príkladom call to action je v závere stretnutia napríklad podanie pera. Každý zákazník po ňom automaticky siahne a je mu jasné, čo má urobiť - podpísať zmluvu.
Táto technika však nie je len o naznačovaní, často sa využíva i to, že zákazníkovi priamo poviete: "Prístupme teda k podpísaniu zmluvy." Asi najčastejšie sa s využívaním tejto predajnej techniky môžete stretnúť na internete na stránkach e-shopov: "Objednajte ešte dnes" alebo "Zaregistrujte sa k odberu...". Práve v prostredí internetu nájdte množstvo dôkazov, že call to action funguje. Internet je totiž skvelý nástroj na testovanie účinnosti jednotlivých slóv. Jednoduchú prípadovú štúdiu si môžete pozrieť na stránke https://whichtestwon.com/. Využívate aj vy call to action pri svojej práci? Vyjadrite svoj názor v komentároch pod článkom.
Zaujal vás článok? Viac tipov získate v bezpaltnom e-booku AKO PREDÁVAŤ. E-book si stiahnite tu.
Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk
Pozrieme sa na výrok Roberta Fica. Či jeho výrok je dobrý z hľadiska predaja, teda získania hlasov voličov. Celý príspevok sa budem snažiť napísať tak, aby nebol ani náznak zaujatosti.
Vedia Kubánci predávať, lebo poznajú Gossenové zákony
Čo odlišuje dobrých obchodníkov od zlých?
Ako sa predať na pracovnom pohovore
Čo motivuje zákazníka ku kúpe?
Dátum | 29.03.2014 |
Vložil | Jaroslava Janovkova |
Titulok | Cirkev ako podnikatel |
Ahoj Martin. Pokial viem,tento sposob vyberania od cloveka k cloveku zaviedli presne z opacneho dovodu. Ludia sa stazovali,ze pri starom sposobe nemaju prehlad,kolko sa vyberie. Toto je stransparentnenie-mozem vidiet,kolko sa asi "nahadze". Mne osobne sa este nestalo,ze by som mala pocit,ze som bola takto nepriamo donutena k vacsiemu daru. Bohuzial,som z tohto clanku sklamana-pisat na zaklade domnienok,neoverene "pravdy" a na ich zaklade aj ovplyvnovat mienku inych znizuje v mojich ociach profesionalitu autora. Predajnetechniky.sk sa pre mna tymto clankom stali suhrnom dojmov a pocitov.
—————
Dátum | 22.10.2013 |
Vložil | Ivan Macko |
Titulok | Cirkev ako podnikateľ |
Ja do kostola nechodím,je to zabitý čas,každý má svoje myšlienky a svoje potreby a kto nemá chodí do kostola a prispieva na cirkev,ktorá z toho bohato vyžije.
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.