Ako získať nových zákazníkov

04.03.2012 21:53

Vyhľadávanie zákazníkaNový zákazníci sú hybným motorom obchodu. Každý predajca by mal mať dostatok kontaktov, aby mohol realizovať predajné stretnutia. Avšak kontaktov na potenciálnych zákazníkov nikdy nie je veľa, skôr naopak - je ich nedostatok. Preto veľa predajcov si kľadie otázku: ako získať nových zákazníkov?

 

 

Predajca má dve možnosti ako môže získať nových zákazníkov:

 

  • Buď stratégiou Push
  • Alebo stratégiou Pull

 

 

Stratégia push (tlak) predstavuje klasický spôsob získavania nových zákazníkov, s ktorým sa môžete stretnúť takmer na každom školení. Dostanete rady tipu:

 

  • Hľadajte ľudí vo svojom okolí,
  • získavajte odporúčania,
  • použivajte zlaté stránky atď.

 

 

Stratégia push je postavená na tom, že predajca je ten, ktorý vyhľadáva nových zákazníkov. V stratégii pull je to naopak.

 

 

Stratégia pull sa opiera o fakt, že zákazník(ktorý má potrebu) sám hľadá predajcu, u ktorého nakúpi. Predajca je v rámci vyhľadávania nových zákazníkov absolútne pasívny. Jeho úlohou je len pracovať na svojej propagácii a na zvyšovaní popularity. Jeho cieľom je dosiahnuť, aby zákazníci vyhľadávali jeho. 

 

 

V minulosti (ani nie v ďalekej) na to, aby predajca dosiahol takú známosť alebo popularitu, aby za ním zákazníci sami chodili, trvalo niekoľko rokov ( 5 a viac). Dnes je doba iná. Dnes to ide niekoľkonásobne skrátiť a to v dôsledku internetu. Ľudia, ktorí hľadajú odborníka a nemajú takého vo svojej blízkosti, tak väčšinou idú na internet. Ak nájdu niekoho vo svojom okolí, tak u neho nakúpia. Takže z tohto pohľadu je kľúčové:

 

 

  • Byť na sociálnych sieťach (google+, facebook, twiter, linkedIn)
  • Mať vlastný blog alebo www stránku (odporúčam webnode)
  • Byť aktívny na internetových fórach
  • Písať odborné články do rôznych internetových časopisov
  • Byť neustálom kontakte so svojim zákazníkom. 

 

 

Zaujal vás článok? Viac informácii o tom ako predávať a stať sa TOP predajcom nájdete v mojom e-booku(pdf), ktorý si môžete dočasne zadarmo stiahnuť tu.

 

 

O čom bude ďalší príspevok?

V budúcom týždni plánujem dva príspevky. Štandardne v nedeľu uveréjnim nový článok. Nad témou ešte rozmýšlam. V priebehu týždňa však pridám do novej rubriky Školenie zadarmo prednášku Setha Godina o marketingu. Prednáška bude v anglickom jazyku, ale s českými titulkami.

 

 

Martin Mažárexpert na predaj

www.predajnetechniky.sk

 

 

pošli na vybrali.sme.sk Přidej odkaz na Bookmarky.cz Pochval.cz - Zdroj aktualit a místo pro Vaše článkyLinkuj.cz!

 

Ďalšie články z predajných techník a psychológie predaja

 

3 možnosti ako môže obchodník zarobiť viac

Ako jednoducho dokáže šikovný obchodník predávať viac

Ako mať vždy dostatok potenciálnych zákazníkov

Maloobchod: Je vracať peniaze zákazníkom hlúposť?

Čo sa v predaji môžeme naučiť od McDonalda

 

 

Diskusná téma: Ako získať nových zákazníkov

Dátum 12.05.2014
Vložil Eugénia Fuckovka
Titulok Re



Tak toto je o ničom skatka len Praktické informácie pre riadenie a manažment firmy, návody ako úspešne podnikať a ... Zákazník naraz získava širokú ponuku, čím sa zvyšuje pravdepodobnosť, ... podporený telemarketingom je účinný nástroj získavania nových klientov.

Dátum 12.05.2014
Vložil Albína Vodnícká
Titulok Re



Viac tu: https://www.predajnetechniky.sk/news/ako-ziskat-novych-zakaznikov/

Dátum 09.09.2013
Vložil belko molnár
Titulok ....

si chytrý hňupe ale čo prax

Dátum 17.09.2013
Vložil Martin Mažár
Titulok Re:....

Belko Molnár, odpoveď na vašu otázku nájdete v sekcii "O autorovi" alebo "Referencie". Čo sa týka mojej praxe tak v skratke viac ako 10 rokov predajca.

Škoda, že keď kritizujete sa schovávate za vymyslené meno a tiež je škoda, že ste neuviedli dôvody prečo si myslíte, že to čo je v článku v praxi nefunguje.

Veľmi sa teším na konštruktívnu debatu a vzájomnú argumentáciu.

 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma! Webnode