Nový zákazníci sú hybným motorom obchodu. Každý predajca by mal mať dostatok kontaktov, aby mohol realizovať predajné stretnutia. Avšak kontaktov na potenciálnych zákazníkov nikdy nie je veľa, skôr naopak - je ich nedostatok. Preto veľa predajcov si kľadie otázku: ako získať nových zákazníkov?
Predajca má dve možnosti ako môže získať nových zákazníkov:
Stratégia push (tlak) predstavuje klasický spôsob získavania nových zákazníkov, s ktorým sa môžete stretnúť takmer na každom školení. Dostanete rady tipu:
Stratégia push je postavená na tom, že predajca je ten, ktorý vyhľadáva nových zákazníkov. V stratégii pull je to naopak.
Stratégia pull sa opiera o fakt, že zákazník(ktorý má potrebu) sám hľadá predajcu, u ktorého nakúpi. Predajca je v rámci vyhľadávania nových zákazníkov absolútne pasívny. Jeho úlohou je len pracovať na svojej propagácii a na zvyšovaní popularity. Jeho cieľom je dosiahnuť, aby zákazníci vyhľadávali jeho.
V minulosti (ani nie v ďalekej) na to, aby predajca dosiahol takú známosť alebo popularitu, aby za ním zákazníci sami chodili, trvalo niekoľko rokov ( 5 a viac). Dnes je doba iná. Dnes to ide niekoľkonásobne skrátiť a to v dôsledku internetu. Ľudia, ktorí hľadajú odborníka a nemajú takého vo svojej blízkosti, tak väčšinou idú na internet. Ak nájdu niekoho vo svojom okolí, tak u neho nakúpia. Takže z tohto pohľadu je kľúčové:
Zaujal vás článok? Viac informácii o tom ako predávať a stať sa TOP predajcom nájdete v mojom e-booku(pdf), ktorý si môžete dočasne zadarmo stiahnuť tu.
V budúcom týždni plánujem dva príspevky. Štandardne v nedeľu uveréjnim nový článok. Nad témou ešte rozmýšlam. V priebehu týždňa však pridám do novej rubriky Školenie zadarmo prednášku Setha Godina o marketingu. Prednáška bude v anglickom jazyku, ale s českými titulkami.
Martin Mažár, expert na predaj
www.predajnetechniky.sk
3 možnosti ako môže obchodník zarobiť viac
Ako jednoducho dokáže šikovný obchodník predávať viac
Ako mať vždy dostatok potenciálnych zákazníkov
Maloobchod: Je vracať peniaze zákazníkom hlúposť?
Čo sa v predaji môžeme naučiť od McDonalda
Dátum | 12.05.2014 |
Vložil | Eugénia Fuckovka |
Titulok | Re |
Tak toto je o ničom skatka len Praktické informácie pre riadenie a manažment firmy, návody ako úspešne podnikať a ... Zákazník naraz získava širokú ponuku, čím sa zvyšuje pravdepodobnosť, ... podporený telemarketingom je účinný nástroj získavania nových klientov.
—————
Dátum | 12.05.2014 |
Vložil | Albína Vodnícká |
Titulok | Re |
Viac tu: https://www.predajnetechniky.sk/news/ako-ziskat-novych-zakaznikov/
—————
—————
Dátum | 17.09.2013 |
Vložil | Martin Mažár |
Titulok | Re:.... |
Belko Molnár, odpoveď na vašu otázku nájdete v sekcii "O autorovi" alebo "Referencie". Čo sa týka mojej praxe tak v skratke viac ako 10 rokov predajca.
Škoda, že keď kritizujete sa schovávate za vymyslené meno a tiež je škoda, že ste neuviedli dôvody prečo si myslíte, že to čo je v článku v praxi nefunguje.
Veľmi sa teším na konštruktívnu debatu a vzájomnú argumentáciu.
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.