Ako zefektívniť predaj

28.03.2013 07:02

Next Future - časopisVäčšina obchodníkov sa potýka s neefektivitou práce. Bežné je, že z 10 telefonátov si dohodnú len tri stretnutia a z troch stretnutí uzatvoria len jeden obchod. Dá sa povedať, že dve tretiny ich práce vyjde nazmar. Čo urobiť, aby to tak nebolo?

 

Recept je prostý - stačí sa stretávať so zákazníkmi, ktorí majú záujem o uzatvorenie obchodu. Znie to síce jednoducho, ale ťažšie sa to realizuje v praxi. Jeden zo spôsobov ako to dosiahnuť, je využiť pri svojej práci email.

 

Väčšina obchodníkov využíva email pasívne a to iba vtedy, keď príde požiadavka od klienta. Avšak email sa dá využiť aj aktívne na podnietenie predaja a identifikáciu "nákupuchtivého" zákazníka.

 

Celé tajomstvo práce s emailom spočíva v aktívnom posielaní zaujímavých tipov pre existujúcich a potenciálnych klientov, ktorí sami dali obchodníkovi svoj emailový kontakt.

 

Všetky emaily, ktoré obchodník posiela klientom, by mali mať pre nich pridanú hodnotu. Nemali by to byť čisto predajné emaily. V závere emailu si potom obchodník môže urobiť malú reklamu alebo dať ponuku.

 

Napríklad finančný poradca by mohol poslať email s predmetom: "Čo je to za list z DSS?". V emaily je potom vysvetlené, prečo dôchodcovská správcovská spoločnosť posielala (vo februári) svojim klientom listy. Na záver emailu sa ešte doplní výzva: "Ak chcete mať istotu správneho rozhodnutia, kontaktujte ma na telefonnom čísle 090X XXX XXX".

 

Takto napísané emaily spôsobia, že obchodníkom budú sami zákazníci volať, že sa chcú stretnúť alebo kupovať (v závislosti od obsahu emailu). Odozva takýchto poradenských emailov býva až 10 %. To znamená, že ak má obchodník na 300 zákazníkov email, tak až 30 zákazníkov ho v priemere požiada o stretnutie. Email je jednoducho moderný nástroj na prácu so zákazníkmi a pri správnom použití dokáže urobiť zázraky v efektivite predaja.

Tento článok vyššiel v časopise  Next Future

 

Ako využívate vy email vo svojej praxi?

 

Zaujímate sa o psychológiu predaja? Stiahnite si zadarmo ebook Ako viac predávať a stať sa TOP obchodníkom. Ebook je dočasne k dispozícii zadarmo a môžete si ho stiahnuť tu.

 

Martin MažárMartin Mažár

www.predajnetechniky.sk

Tipy a triky ako viac predávať

Viac tipov zo psychológie predaja nájdete na mojej facebookovej stránke

 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma! Webnode