Dnešný článok je postavený na príbehu. Pri prechádzkach pod Malými Karpatami pod vrchom Baba môžete naraziť na umelé kopce - haldy hlušiny, ktoré sú odpadom po ťažbe antimonu. Tieto haldy sú tam už niekoľko rokov. Baníci už vyťažili všetok antimon a dnes sa už nič pod Babou neťaží. Pritom odborníci v tejto oblasti vedia, že tieto haldy sú ložiskom zlata. Avšak my tam zlato neťažíme!
Určite si kladiete otázku, že prečo ho tam neťažíme? Príčina je jednoduchá - nedisponujeme technológiou (vo svete je), ktorá by dokázala oddeliť zlato od hlušiny. A tak poklad, ktorý máme pod nosom a vieme o ňom, nechávame len tak ležať. Niečo podobné sa deje i v našej práci.
Máme zákazníkov, o ktorých všetci vieme, že sú našim pokladom. Avšak častokrát ich nechávame len tak "ležať", lebo nedokážeme ich plne vyťažiť. Paradoxne ako baníci nevyužívame technológie, ktoré existujú - v našom prípade sú to predajné techniky.
Na obranu baníkov však treba povedať, že technológiu na ťažbu zlata z hlušiny si neprečítame na internete a jej zakúpenie nie je lacná záležitosť (otázne či by sa oplatila kúpiť). Kdežto o predajných technikách je toho na internete popísaného viac. Nehovoriac o tom, že na tento účel je určená táto stránka.
Do nového roka vám prajem, aby ste vždy mali technológiu, ktorá vám pomôže vyťažiť vašich zákazníkov tak, aby boli oni aj vy spokojní. Verím, že s týmto vám dokážem aspoň z časti pomôcť prostredníctvom stránky www.predajnetechniky.sk
Prajem úspešný rok, Martin Mažár
Ako zvýšiť úspešnosť telefonátov zo Zlatých stránok
Čo má lekár spoločné s predajcom
Zvládanie námietok môže zvýšiť predaj o 50%
Návod ako vybudovať dôveru u zákazníka
Aké chyby v marketingu robia začínajúci podnikatelia?
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.