Tankujete na Shell-ke? Zamysleli ste sa už na tým, ako vás "držia za ruku" počas celého nákupu s cieľom vám predať viac? Z môjho pohľadu je Shell-ka líder v rámci čerpacích staníc. Vždy sú krok pred konkurenciou, najmä v oblasti marketingu a spôsoboch ako predávať.
Čerpacie stanice už pred niekoľkými rokmi pochopili, že nielen na benzíne a nafte môžu zarábať, ale taktiež aj na autodoplnkoch, dennej tlači a potravinách. Z toho dôvodu čerpacie stanice už nie sú len malé búdky, tak ako to bolo kedysi, ale sú to už pomerne veľké predajne potravín. Cestujúci na dlhé trate sa tam zastavujú, nielen aby natankovali, ale aby sa aj občerstvili.
ZADARMO EBOOK: Ako viac predávať
Mnohé čerpacie stanice to však ponechávajú na náhodu, nech sa zákazník rozhodne, kde natankuje. Česká Shell je však v tomto iná. Ich cieľom je, aby ich verný zákazník natankoval u nich, nie u konkurencie.
Keď človek cestuje do "neznámych" krajov, tak nevie, kde a ako ďaleko sú jednotlivé čerpacie stanice. Preto česká Shell na českej D1 pár kilometrov pred každou konkurenčnou čerpacou stanicou umiestňuje svoju reklamu, na ktorej informuje, ako ďaleko je najbližšia čerpacia stanica Shell. Chcú tým docieliť, aby cestujúci, ktorému dochádza benzín a nemá prehľad o čerpacích staniciach, nenatankoval u konkurencie, ale aby vydržal, lebo pár kilometrov je jeho obľúbená Shell. Týmto si Shell-ka naháňa vyšší predaj. Zatiaľ som sa ešte nestretol s inou čerpačkou, ktorá by toto robila.
Slovenská Shell zvolila inú stratégiu ako predávať viac. Zamerala sa skôr na proces predaja od tankovania po zaplatenie. Ten pozostáva zo štyroch kľúčových častí:
Možno nie každý sa chytí do "predajnej pasce" čerpacích staníc Shell, ale mnohí len vďaka štyrom otázkam si kúpia aj niečo iné, ako je benzín alebo nafta. Len vďaka týmto štyrom otázkam môže Shell dosahovať vyšší priemerný nákup než konkurenčné čerpacie stanice.
Niekedy na to, aby ste predávali viac netreba používať zložité predajné techniky, niekedy stačí len správne položiť jednu, dve, tri alebo štyri otázky navyše, presne tak ako to robí Shell vo svojom systéme ako predávať viac.
Chcete viac informácii ako predávať? Stiahnite si zadarmo e-book "Ako predávať a stať sa TOP predajcom " E-book je len dočasne k dispozícii zadarmo, tak si ho stiahnite hneď teraz. V budúcnosti plánujem jeho spoplatnie. E-book si môžete stiahnuť tu.
www.predajnetechniky.sk
Tipy a triky ako viac predávať
Viac tipov zo psychológie predaja nájdete na mojej facebookovej stránke
Dátum | 21.03.2015 |
Vložil | majo |
Titulok | obchodník |
pán ktorý tu prezentuje SHELL iba opisuje jej obchodné praktiky a toto je typické u našich lektorov opísať a nabiflovať sa pár hlúpostí z netu a hrať sa na odborníka
—————
Dátum | 27.06.2014 |
Vložil | neznamy quest |
Titulok | predaj |
Viete co vam poviem ?ste smiesny s tim co tu pisete a co tu citam.Som clovek ako vy , robim si len svoju robotu,snazim sa aby som sa v robote udrzal a ziskal skusenosti to ze zamestnanec vam nieco ponuka je obchodna strategia ktoru clovek nepracujuci v obchodnych retazcoch nikdy nepochopi aj vy musite niekedy nieco vo svojvojom zamestnani urcite navrhnut napr.nepacia sa vam platy?navrhnete zvysenie platov rovnomerne kazdemu alebo vyhlasite strajk prinajhorsom ked vas to netrapi date vypoved to je jedna z tych poslednych moznosti.Dalsi priklad idete si nieco kupi na varenie k sebe domov niejaky obed napr.chcete pecene kura ok .idete do potravin a teraz zacnete potrebujem kura potrebujem korenie potrebujem ryzu potrebujem si to niejakym dobrim kompotikom ochutit teraz zaplatite pridete domov a zacnete to kura pripravovat podla svojich predstav ale narazite na jednu vec kvoli ktorej sa do toho obchodu musite vratit a to je ze vam zachyba olej no nenastve vas to?urcite ano lebo to kura na vas doma bude cakat kym ste to mohli uz robit a o tomto to je ze ked predavac vam nepomoze ste na to odkazany sami na seba a potom sami nadavate ale ak si nevsimnete ale na ceste niekam to vas urcite nastve este viac ako niejake kura cakajuce na obed dôjde vam benzin tak ten predavajuci ked vam natakuje aj o to deci naviac je vzdy lepsie ako mat presne a alebo menej lebo vam to moze zachybat aj v tej najhorsej situacii a dokonca zakon schvalnosti hovori aj v tej necakanej situacii tak ludia nehnevajte sa na predajcov cerpacich stanic uvedomte si ze ludia si robia len svoju pracu a moze vam to zachranit auto ci dokonca aj cas na to kam alebo co potrebujete vybavit prijemnu cestu a viacej optimizmu
—————
Dátum | 25.03.2014 |
Vložil | zamestnanec |
Titulok | zamestnanec si nevybera |
Zdravim som byvali zamestnanec shell obsluhoval som vonku a snazil som sa byt empaticky voci zakaznikom teda mi zalezalo viac na zakaznikoch ako na tom co odomna chcel nas manazer... neotravoval som, bol som k dispoziciji a dal som o sebe vzdy vediet, vedel som pomoct so vsetkym co zakaznik potreboval a ked mi zverili tankovanie tak som urobil vzdy nieco navyse aby bol zakaznik spokojny.. nakoniec som skoncil koly nedodrziavaniu protokolu (vravel som ho posvojom) bez prace ...navise veduci ma vyprevadil s velkym krikom
—————
Dátum | 17.10.2013 |
Vložil | barnabas huko |
Titulok | niekedy je menej viac |
plne suhlasim lezie mi to vnucovanie na city
—————
Dátum | 13.05.2013 |
Vložil | Riso |
Titulok | Nepaci sa mi to |
Osobne mi tento pristup prekaza. Chlapik mi div nevytrhne pistol z ruky, ale kreditku si musim do pristroja pichnut sam. Shell by sa mal radsej sustredit na uroven cerpaciek a cistotu WC. Tam za konkurenciou vyrazne zaostava. Podla mna OMV je podstatne dalej, urovnou, cistotou, sortimentom a spravanim predavaciek, ktore sa mi takisto obcas snazia predat tycinku. Na rozdiel od Shell mi vsak nezabudnu zazelat stastnu cestu.
A ako kazdy spravny chlap neznasam, ked mi niekto siahne bez dovolenia na auto, raz sa asi neudrzim :-))))
—————
Dátum | 23.05.2013 |
Vložil | Martin Mažár |
Titulok | Re:Nepaci sa mi to |
Úplne rozumiem, keby mi obsluha vytrhla z ruky pištol, tiež by sa mi to nepáčilo. Jedno je nastaviť štandard a druhé je ho dodržiavať. Verím, že pri počte ľudí, ktorí sú na čerpačkách je to ťažké.
Ja mám práve opačnú skúsenosť s personálom. Na OMV nie sú ku mne takí milí ako na Shell. Asi to závisí od personálu na jednotlivých čerpačkách bez ohľadu na značku. Myslím si, že je to o ľuďoch.
—————
Dátum | 09.05.2013 |
Vložil | ja |
Titulok | shell |
skuste urobit pieskum kolkým ludom uz ty zamestnanci SHELL lezu s ponukami na nervi a radsej si uz tankuju samy lebo im tie praktiky pekne dosli a vidia k comu to vedie alebo shell opustili a tankuju inde a porovnajte to len s cislami predaja za uplnule roky vs 2012 takze ano vnucujme ale nie nasilu inak zakaznik zamava
—————
Dátum | 13.05.2013 |
Vložil | Re: ja |
Titulok | Re:shell |
Ďakujem za inšpiráciu. Spravím taký malý prieskum.
—————
—————
Dátum | 02.03.2013 |
Vložil | john |
Titulok | niekedy je menej viac |
Súhlasím s autorom, Shell má dobré "páky" ako na zákazníkov.
Ale niekedy idú samy proti sebe.
Uvediem príklad: Ako sa v článku píše "pokiaľ budete chcieť plnú nádrž, tak vám tam zamestnanec Shell-ky cvrkne o jeden až dva litre navyše než štandardne tankujete".
Toto je najlepší spôsob, ako zničiť uhlíkový filter v nádrži, ktorý slúži na pohlcovanie výparov. Jeho výmena nie je najlacnejšia a je otázne, či nabudúce zákazník nechá opäť tankovanie na zamestnanca, resp. či sa k tejto značke vôbec vráti.
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.