Ako rýchlo získať zákazníka a vzápätí ho stratiť

10.07.2012 21:56

Hotel stációV snahe získať zákazníka sú obchodníci a podnikatelia ochotní spraviť čokoľvek, aby predali. Často krát neskôr ťahajú za kratší koniec a zákazník odchádza. Niečo podobné sa stalo mne, keď som bol v pozícii zákazníka.

 

Asi pred mesiacom sme si kúpili výhodný víkendový wellness pobyt v maďarskom hoteli cez naše zľavové portály. Cena bola výhodná vzhľadom k službám, ktoré poskytovali. Celý trojdňový pobyt v štvorhviezdičkovom hoteli s neobmedzeným vstupom do wellness nás vyšiel na 99 €. Tešili sme sa na luxusný pobyt, lebo obrázky vyzerali úžasne.

 

 

Keď sme dorazili pred hotel, boli sme milo prekvapení, budova hotela vyzerala krásne. Rozhorčenie však nastalo, keď nás ubytovali. Tešili sme sa na modernú luxusnú izbu, avšak izba, ktorú sme dostali, bola úplne obyčajná. Za normálnych okolností by sme boli spokojní, ale očakávali sme viac, lebo obrázky izby boli iné - krajšie.

 

Izba prezentovaná na webe

Izba prezentovaná na webe

 

Podobne to bolo aj s wellness. Na obrázku bol z wellness krásny výhľad (západ slnka), na oknách pekné závesy a okolo bazéna luxusné lehátka. Realita však bola iná. Za oknami bol škaredý plot, takže západ slnka nebol vidieť, na oknách žiadne závesy neboli (zrejme preto, aby vynikli špinavé okná:) ), a celkovo to pôsobilo zanedbane. No a lehátka boli tie najobyčajnejšie, od luxusných, ktoré boli na obrázku mali naozaj ďaleko.

 

 

Teraz sa budeme zdať ako snobi, ale s ubytovaním a wellnessom sme neboli spokojní. Sľubovali viac, ale dávali menej. Toto je spôsob ako jednoducho získať zákazníka, avšak je problém ho dlhodobo udržať, pretože väčšina zákazníkov je nespokojná, takže viac krát sa už nevrátia a  nadobro ich stratia. Takejto firme, aby zarobila, potom ostáva jediná možnosť. Neustále musí vyhľadávať nových a nových zákazníkov, lebo starí sa už nevracajú - cítia sa podvedení.

 

Izba realita

 

Toto je stratégia, ktorá sa často používala v minulosti, keď nebolo možné, aby si ľudia medzi sebou "jednoducho a rýchlo" vymieňali informácie. Dnes v čase internetu to tak už nie je. O svojej nespokojnosti môžu povedať celému svojmu okoliu prostredníctvom facebooku, twittera, blogu, www stránok, ktoré hodnotia služby firiem alebo zverejniť svoju sťažnosť. Preto sa táto stratégia nemusí vyplatiť.

 

 

V minulosti platilo pravidlo, že jeden nespokojný zákazník to povie siedmym ďalším ľuďom. Dnes v čase sociálnych sieti je to niekoľko násobne vyššie číslo a platí to aj opačne. Ak je zákazník spokojný, povie to viacerým ľuďom ako v minulosti. Toto je obrovská šanca, ako získať nových zákazníkov bez toho, aby bolo potrebné za získanie nového zákazníka platiť.

 

 

Vytvorenie vlastného webuPre tento účel sa skôr oplatila opačná stratégia ako použil hotel, v ktorom sme boli ubytovaní. Jedná sa o stratégiu, keď sľubujete menej, ale v skutočnosti dávate viac. Spočíva v tom, že hotel dáva reálne fotky (nie obrázky z vizualizácie) a zákazníkom ako BONUS dá na mieste niečo navyše, čo predtým nesľuboval, napr. welcome drink.

 

 

Takáto malá pozornosť, jednoducho niečo navyše (nemusí to byť nič veľké), môže utvrdiť zákazníka a umocniť jeho pocit spokojnosti. Takýto zákazník bude potom o hoteli šíriť dobré meno vo svojom okolí a na sociálnych sieťach a hotelu sa to vráti prostredníctvom vyššej návštevnosti, bez toho, aby museli platiť za reklamu. Samotní návštevníci budú robiť reklamu hotelu zadarmo.

 

 

Páčil sa vám článok? Chcete viac tipov ako viac predávať? Stiahnite si zadarmo ebook "Ako viac predávať a stať sa TOP obchodníkom." Ebook je dočasne k dispozícii zadarmo. Môžete si ho stiahnuť tu. Prípadne sa staňte našim fanúšikom na facebooku.

 

 

 

Martin Mažár Martin Mažár

www.predajnetechniky.sk

Tipy a návody ako viac predávať

Viac tipov z oblasti predaja nájdete na mojej facebookovej stránke

 

 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si webové stránky zdarma!Webnode