Ako prísť o klienta vďaka internetu

05.11.2013 08:19

Vedeli ste o tom, že vďaka internetu nielen môžete získať klienta, ale môžete ho aj stratiť? V tomto článku (resp. videu) sa dozviete, ako sa to mnohým obchodníkom deje. Viem, že si niektorí z vás teraz hovoria:  "mňa sa to netýka, ja nemám web". Ale chcem vás ubezpečiť, že sa to týka každého, bez ohľadu na to, či web stránku máte alebo nie.

 

Keď neuzatvoríte obchod s klientom, alebo keď sa klient rozhodne uzatvoriť obchod s niekým iným, väčšinou vám nepovie, prečo sa tak stalo. Tých dôvodov môže byť viac, ale jeden z nich je aj internet.

 

 

Prečo vďaka internetu môžete stratiť obchod?

Každý kto využíva internet, chtiac či nechtiac, zanecháva na internete stopu. Napríklad:

 

  1.  Facebook - keď pridáte príspevok na Facebook, ten príspevok je tam na stálo. Často krát vidím, že robíte tú chybu, že na Facebooku sa správate "neprofesionálne". Pridávate statusy, ktoré vám môžu z hľadiska budúcich obchodov uškodiť.
  2.  Fóra - keď pridáte príspevok do internetového fóra, tiež je tam nastálo. Pokiaľ je to niečo kontroverzné, tiež vám to môže uškodiť.

 

Dokonca ani nemusíte využívať internet a môžete na internete zanechať stopu. Napríklad Sociálna poisťovňa pravidelne na internete zverejňuje zoznam svojich neplatičov. To isté robí aj Zdravotná poisťovňa.

 

Čo sa o vás dozvie klient na internete?

Teraz sa vžite do role klienta, ktorý si chce overiť, či ste skutočný odborník. Zadá do Googla vaše meno a čo tam nájde???

 

  • Informácie, že ste odborník, slušný a čestný človek? Alebo
  • že ste dlžník v Sociálnej poisťovni a na sociálnych sieťach sa správate "NEPROFESIONÁLNE"? Alebo
  • nenájde tam nič, čo vám neuškodí, ale na druhej strane ani nepomôže?

 

Ako si overíte, čo sa klient o vás dozvie?

Mám pre vás teraz jednu úlohu. Zadajte do Googla vaše meno a priezvisko a preverte si, čo sa klientovi zobrazí, keď zadá do Googla vaše meno. Ste s výsledkami spokojný? Pomôže vám to, aby ste presvedčili klienta alebo vám to naopak uškodí? Ak s tým nie ste spokojný, mám pre vás jeden návod.

 

Ako mať internet viac pod kontrolou?

  1. Nastavte si súkromie na sociálnych sieťach (najmä na Facebooku) alebo vymažte všetky škodlivé príspevky.
  2. Aby ste podporili svoju odbornosť, vytvorte si jednoduchý web, na ktorý umiestnite svoj životopis, skúsenosti, referencie. Teda všetko, čo môže pomôcť klienta presvedčiť, že ste skutočný odborník a zabezpečí, aby sa klient informáciami nasýtil a nemusel hľadať ďalšie informácie na iných stránkach.
  3. Aby sa stránka zobrazila na prvých miestach vo výsledkoch vyhľadávania po zadaní vášho mena, dajte jej názov práve podľa svojho mena. Napríklad ako to spravil tento finančný poradca www.jurajpalenik.sk

Juraj Páleník

 

Ako si vytvoriť vlastnú stránku?

Stránku si môžete vytvoriť aj sami prostredníctvom aplikácií:

 

  1. E-konzultant - je to nástroj na tvorbu stránky výlučne len pre finančných poradcov. Je to najjednoduchšie, čo poznám. (www.e-konzultant.sk)
  2. Webnode - univerzálny nástroj na tvorbu stránky. Výhodu je že je v slovenčine aj v češtine. (www.webnode.sk)
  3. Wordpress - najrozšírenejší software na tvorbu stránky na svete. Je o niečo zložitejší ako predchádzajúce dva. (www.wordpress.org)

 

Ak sa vám článok páčil, tak kliknite na páči sa mi alebo zanechajte komentár. Budem rád, za akúkoľvek vašu reakciu :)

 

Martin Mažár Martin Mažár

www.predajnetechniky.sk

Tipy a triky ako viac predávať

Viac tipov nájdete na mojom facebooku

 

 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Tvorba web stránok zdarmaWebnode