Je 23:30, Veľkonočný pondelok a ja som si uvedomil, že nikto z môjho okolia, s kým mám obchodný vzťah, nevyužíva Veľkonočné sviatky na budovanie vzťahov so zákazníkmi. Tieto sviatky mi neprišiel žiaden e-mail od obchodného partnera, žiadna pohľadnica, ani len žiadna esemeska, ktorej cieľom by bolo len sa pripomenúť zákazníkovi (mne) a trocha popracovať na budovaní pozitívneho vzťahu so mnou, ako so zákazníkom.
Čo však vnímam najhoršie, že ani ja som to nespravil voči mojim zákazníkom a čitateľom. Takže toto je aj kritika do mojich radov. A v budúcom roku sa to bude musieť zmeniť. Bolo by škoda nevyužiť najväčšie sviatky v roku na budovanie vzťahov so zákazníkmi. Čo som však spravil je, že som využil Veľkonočné sviatky na budovanie a utvrdenie vzťahov s dievčatami v mojom okolí. Vyselektoval som z môjho telefónneho zoznamu, ľudí(ženy) na ktorých mi záleží a poslal im SMS s týmto textom:
Ahoj Zuzka,
keďže dnes nestíham obehnúť všetky dievčatá,
tak aspoň na diaľku šiby-ryby.
Prajem krásnu šibačku.
Martin
Reakcia nenechala na seba dlho čakať. Každá žena, ktorej so napísal mi odpísala niečo milé naspäť. Mal som v tomto smere 100% - nú úspešnosť. Prečo tomu tak bolo?
V začiatku článku som písal, že tieto Veľkonočné sviatky som od žiadneho obchodného partnera nedostal žiaden e-mail, pohľadnicu ani telefonát s prianím k Veľkej noci. Takže ak by som odoslal takýto e-mail, bol by som jediný a tým pádom aj originálny(netreba preto rozmýšľať nad formou). To, že by som bol jediný mi zvyšuje šancu, že zákazník môj e-mail otvorí (nie ako na Vianoce, keď ich je plná schránka) a prečíta si moje prianie. Týmto jednoduchým spôsobom som sa mohol odlíšiť od ostatných obchodníkov, blogerov a firiem a ukázať mojim zákazníkom, že mi na nich záleží a utužiť tak naše vzťahy.
Využívajte každý šancu nato, aby ste mohli budovať pozitívne vzťahy so zákazníkmi. Buďte pri tom odlišní a originálni oproti vašej konkurencii. Ak vaša konkurencia nerobí nič, tak posielajte e-maily. Ak vaša konkurencia posiela e-maily, vy posielajte personalizované e-maily (napr. pomocou smartemailingu) a nebudete musieť prepisovať v každej SMS meno ako som to robil ja. Ak vaša konkurencia posiela SMS, tak vy posielajte pohľadnice. Ak vaša konkurencia píše blahoželania, vy píšte príbehy. Jednoducho buďte iní a vaši zákazníci si vás budú pamätať. Ak si vás budú pamätať, tak je šanca, že keď vznikne u nich potreba, tak budú u vás nakupovať.
Páčil sa vám článok? Stiahnite si zadarmo ebook, ktorý som pre vás pripravil. Nesie názov: "NÁVOD AKO VIAC PREDÁVAŤ A STAŤ SA TOP OBCHODNÍKOM", umožní vám to zefektívniť svoju prácu a zarábať nadštandardný príjem. Môžete si ho stiahnuť tu. Využite túto šancu a stiahnite si ho, zakiaľ je zadarmo. V budúcnosti plánujem jeho spoplatnenie.
V ďalšom článku, ktorý vyjde o týždeň v nedeľu sa pozrieme na dôvody, prečo je dnes ťažšie predávať ako to bolo v minulosti. Pokiaľ sa vám nechce čakať do nedele na nový príspevok, tak si prečítajte niektorý zo starších článkov alebo si pozrite video prednášky.
Martin Mažár, expert na predaj
www.predajnetechniky.sk
Cieľ obchodníka - vybudovať dobré vzťahy so zákazníkom
Najprv si spravte chodiacu reklamu, až potom reklamu kupujte
Návod ako vybudovať dôveru u zákazníka
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.