Ako môžu veľkonočné sviatky pomôcť k budovaniu vzťahov so zákazníkmi

09.04.2012 23:19

Veľkonočné sviatky - vzťah so zákazníkmiJe 23:30, Veľkonočný pondelok a ja som si uvedomil, že nikto z môjho okolia, s kým mám obchodný vzťah, nevyužíva Veľkonočné sviatky na budovanie vzťahov so zákazníkmi. Tieto sviatky mi neprišiel žiaden e-mail od obchodného partnera, žiadna pohľadnica, ani len žiadna esemeska, ktorej cieľom by bolo len sa pripomenúť zákazníkovi (mne) a trocha popracovať na budovaní pozitívneho vzťahu so mnou, ako so zákazníkom.

 

 

Čo však vnímam najhoršie, že ani ja som to nespravil voči mojim zákazníkom a čitateľom. Takže toto je aj kritika do mojich radov. A v budúcom roku sa to bude musieť zmeniť. Bolo by škoda nevyužiť najväčšie sviatky v roku na budovanie vzťahov so zákazníkmi. Čo som však spravil je, že som využil Veľkonočné sviatky na budovanie a utvrdenie vzťahov s dievčatami v mojom okolí. Vyselektoval som z môjho telefónneho zoznamu, ľudí(ženy) na ktorých mi záleží a poslal im SMS s týmto textom:

 

 

Ahoj Zuzka,

keďže dnes nestíham obehnúť všetky dievčatá,

tak aspoň na diaľku šiby-ryby.

Prajem krásnu šibačku. 

 

 

                                                        Martin        

 

Reakcia nenechala na seba dlho čakať. Každá žena, ktorej so napísal mi odpísala niečo milé naspäť. Mal som v tomto smere 100% - nú úspešnosť. Prečo tomu tak bolo?

 

  1. Bol som jediný, ktorý vôbec napísal SMS na Veľkú noc
  2. Bol som originálny, zatiaľ nikoho nenapadlo šibať cez SMS

 

 

 

Ako to využiť na budovanie vzťahov so zákazníkmi

V začiatku článku som písal, že tieto Veľkonočné sviatky som od žiadneho obchodného partnera nedostal žiaden e-mail, pohľadnicu ani telefonát s prianím k Veľkej noci. Takže ak by som odoslal takýto e-mail, bol by som jediný a tým pádom aj originálny(netreba preto rozmýšľať nad formou). To, že by som bol jediný mi zvyšuje šancu, že zákazník môj e-mail otvorí (nie ako na Vianoce, keď ich je plná schránka) a prečíta si moje prianie. Týmto jednoduchým spôsobom som sa mohol odlíšiť od ostatných obchodníkov, blogerov a firiem a ukázať mojim zákazníkom,  že mi na nich záleží a utužiť tak naše vzťahy.

 

 

Posolstvo na záver

Využívajte každý šancu nato, aby ste mohli budovať pozitívne vzťahy so zákazníkmi. Buďte pri tom odlišní a originálni oproti vašej konkurencii. Ak vaša konkurencia nerobí nič, tak posielajte e-maily. Ak vaša konkurencia posiela e-maily, vy posielajte personalizované e-maily (napr. pomocou smartemailingu) a nebudete musieť prepisovať v každej SMS meno ako som to robil ja. Ak vaša konkurencia posiela SMS, tak vy posielajte pohľadnice. Ak vaša konkurencia píše blahoželania, vy píšte príbehy. Jednoducho buďte iní a vaši zákazníci si vás budú pamätať. Ak si vás budú pamätať, tak je šanca, že keď vznikne u nich potreba, tak budú u vás nakupovať.

 

 

 

Páčil sa  vám článok? Stiahnite si zadarmo ebook, ktorý som pre vás pripravil. Nesie názov: "NÁVOD AKO VIAC PREDÁVAŤ A STAŤ SA TOP OBCHODNÍKOM", umožní vám to zefektívniť svoju prácu a zarábať nadštandardný príjem. Môžete si ho stiahnuť tu. Využite túto šancu a stiahnite si ho, zakiaľ je zadarmo. V budúcnosti plánujem jeho spoplatnenie.

 

 

STIAHNUŤ NÁVOD ZADARMO

 

 

O čom bude ďalší príspevok

V ďalšom článku, ktorý vyjde o týždeň v nedeľu sa pozrieme na dôvody, prečo je dnes ťažšie predávať ako to bolo v minulosti. Pokiaľ sa vám nechce čakať do nedele na nový príspevok, tak si prečítajte niektorý zo starších článkov alebo si pozrite video prednášky.

 

 

Martin Mažárexpert na predaj

www.predajnetechniky.sk

 

Diskusná téma: Ako môžu veľkonočné sviatky pomôcť k budovaniu vzťahov so zákazníkmi

Neboli nájdené žiadne príspevky.
 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Tvorba web stránok zdarma Webnode