Vedeli ste o tom, že Zlaté stránky patria k najhorším zdrojom klientov? Len malé percento z takto oslovených ľudí uzavrie s predajcom obchod. Napriek tomu ho mnohí obchodníci využívajú k vyhľadávaniu a oslovovaniu nových potenciálnych zákazníkov. Dnes však štatistiku dojednaných stretnutí zo Zlatých stránok možno jednoducho vylepšiť.
Prečo telefonáty zákazníkom, ktorých oslovíme zo Zlatých stránok nie sú také úspešne?
Je to veľmi jednoduché. Stačí len využívať možnosti, ktoré nám prináša dnešná doba napr. sociálne sieť Facebook. Takmer každý má už otvorený účet na Facebooku. Dokonca zhruba polovica Slovákov sa prihlasuje na sociálne siete denne. Väčšina týchto ľudí tam má zverejnené informácie o sebe, svojich názoroch a záľubach. Toto sa dá využiť pri kontaktovaní potenciálneho zákazníka a to tak, že "mu ušijeme dôvod telefonátu na mieru". Takže
úspešnosť telefonovania môže byť omnoho vyššia ako pri ľuďoch, o ktorých informácie nemáme.
Ďalšie informácie, ktoré môžeme získať z Facebooku sú spoloční známi. Toto sa dá využiť taktiež pri oslovení zákazníkov. Stačí sa len odvolať na spoločného známeho. Zrazu z neznámeho a "nedôveryhodného" predajcu sa stáva prostedníctvom spoločného známeho niekto, ku komu má zákazník bližšie. Tento fakt má za následok zvýšenie počtu dohodnutých stretnutí.
www.predajnetechniky.sk
Staňte sa mojim priateľom na facebooku
Viac tipov zo psychológie predaj nájdete na facebookovej stránke
V ďalšom článku sa budeme zaoberať motiváciou zákazníkov. Teda si načrtneme, čo motivuje zákazníkov ku kúpe. Sú to dve základne veci. Viac sa však dozviete v článku o týždeň. Aby vám tento článok neušiel, zaregistrujte sa k odberu noviniek. Pri registrácii odo mňa obdržíte zadarmo e-book AKO PREDÁVAŤ. Zaregistrovať sa k odberu noviniek môžete tu.
Čo má lekár spoločné s predajcom
Čo robia predavači zle a nevedia o tom
Zvládanie námietok môže zvýšiť predaj o 50%
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.