Ako zvýšiť úspešnosť telefonátov zo Zlatých stránok

15.10.2011 23:42

Ako telefonovať zákazníkoviVedeli ste o tom, že Zlaté stránky patria k najhorším zdrojom klientov? Len malé percento z takto oslovených ľudí uzavrie s predajcom obchod. Napriek tomu ho mnohí obchodníci využívajú k vyhľadávaniu a oslovovaniu nových potenciálnych zákazníkov. Dnes však štatistiku dojednaných stretnutí zo Zlatých stránok možno jednoducho vylepšiť.

 

 

Príčiny neúspechu

Prečo telefonáty zákazníkom, ktorých oslovíme zo Zlatých stránok nie sú také úspešne?

 

 

Má to dve príčiny:  

 

  • Žiadne alebo nepresné informácie o zákazníkovi - tie sa môžu prejaviť pri  telefonickom oslovení klienta  a to tak, že dôvod telefonátu nebude  presne cielený, ako keď o potenciálnom zákazníkovi máme informácie. Takže v konečnom dôsledku si ťažšie dohodneme stretnutie. Ďalej nedostatok informácii sa môže prejaviť aj v nevhodne vedenom predajnom rozhovore. Preto z takýchto stretnutí nie je toľko zrealizovaných predajov.

 

 

  • Nedôvera zákazníkov - všeobecne zákazníci radi kupujú od predajcov, ktorých poznajú. Znižujú si tým pravdepodobnosť, že ich niekto podvedie. Preto obchodníci dosahujú väčší úspech u zákazníkov, ktorých osobne poznajú alebo na ktorých získali odporúčania.

 

stránky zadarmo - Webnode

 

Ako zvýšiť úspešnosť

Je to veľmi jednoduché. Stačí len využívať možnosti, ktoré nám prináša dnešná doba napr. sociálne sieť Facebook. Takmer každý má už otvorený účet na Facebooku. Dokonca zhruba polovica Slovákov sa prihlasuje na sociálne siete denne. Väčšina týchto ľudí tam má zverejnené informácie o sebe, svojich názoroch a záľubach. Toto sa dá využiť pri kontaktovaní potenciálneho zákazníka a to tak, že "mu ušijeme dôvod telefonátu na mieru". Takže  úspešnosť telefonovania  môže byť omnoho vyššia ako pri ľuďoch, o ktorých informácie nemáme.

 

 

Ďalšie informácie, ktoré môžeme získať z Facebooku sú spoloční známi. Toto sa dá využiť taktiež pri oslovení zákazníkov. Stačí sa len odvolať na spoločného známeho. Zrazu z neznámeho a "nedôveryhodného" predajcu sa stáva prostedníctvom spoločného známeho niekto, ku komu má zákazník bližšie. Tento fakt má za následok zvýšenie počtu dohodnutých stretnutí.

 

 
Aké sú vaše skúsenosti s využitím Facebooku na  kontaktovanie zákazníka ? Vyjadrite svoj názor v komentároch pod článkom.
 
 

Martin MažárMartin Mažár

www.predajnetechniky.sk

Staňte sa mojim priateľom na facebooku

Viac tipov zo psychológie predaj nájdete na facebookovej stránke

 

 

 

O čom bude ďalší článok

V ďalšom článku sa budeme zaoberať motiváciou zákazníkov. Teda si načrtneme, čo motivuje zákazníkov ku kúpe. Sú to dve základne veci. Viac sa však dozviete v článku o týždeň. Aby vám tento článok neušiel, zaregistrujte sa k odberu noviniek. Pri registrácii odo mňa obdržíte zadarmo e-book AKO PREDÁVAŤ. Zaregistrovať sa k odberu noviniek môžete tu.

 

Ďalšie články a informácie ako predávať 

Čo má lekár spoločné s predajcom

Čo robia predavači zle a nevedia o tom

Zvládanie námietok môže zvýšiť predaj o 50%

Ako dohodnúť viac obchodných stretnutí

Ako využiť blog na nábor do MLM

 

Diskusná téma: Ako zvýšiť úspešnosť telefonátov zo Zlatých stránok

Neboli nájdené žiadne príspevky.
 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web zdarma!Webnode