Mnohé firmy si uvedomujú, že databáza potenciálnych zákazníkov má cenu zlata, preto sú často krát ochotné zaplatiť slušný balík paňazí, aby takúto databázu vybudovali. Nie je to dávno, čo v rádiu Expres bežala súťaž Rok života zadarmo, ktorá bola nadupaná cenami. Dnes je tu ďalšia súťaž o Fiat-ku, ktorej cieľom je tiež budovať databázu potenciálnych zákazníkov.
Netreba vymýšlať nič nové, treba sa poučiť z toho, čo funguje niekde inde. Dnes mi prišiel do schránky email, v ktorom ma upozorňujú, že od dnes beží súťaž o Fiat 500. Vraj stačí len vyplniť údaje a budem zaradený do ao túto krásnu malú Fiatku. (Ako "dieťa šťasteny" som neváhal a ihneď som sa do súťaže zaregistroval. V minulosti mi zapojenie do jednej súťaže už prinieslo novú kuchyňu aj so spotrebičmi :) Tak prečo by to nemohlo vyjsť aj s Fiatkou :)
Keď budujete databázu a chcete získavať kontakty na potenciálnych klientov, tak je dôležité, aby registračný formulár obsahoval čo najmenej políčok. V tomto prípade nechceli ani meno, stačilo zadať len email, heslo a registrovať sa. Čím viac políčok formulár obsahuje, tým menší počet ľudí formulár vyplní a vy teda získate menej kontaktov na potenciálnych zákazníkov.
Keď je organizátor súťaže masťou mazaný, tak ako Genertel a Fiat (ktorý túto súťaž organizujú), tak si údaje vypýtajú až v druhom kroku. Potom čo som vyplnil email a heslo, chceli odo mňa ďalšie doplňujúce údaje: Meno, Priezvisko, Telefónne číslo, PSČ, Pohlavie a či vlastním auto. Keď sa pozriete na organizátora súťaže (Fiat a Genertel), tak je vám úplne jasné, načo sú im tie údaje. Pre zaslanie výhry to určite nebude :) Ale treba povedať, že je to legitímny spôsob získavania kontaktov na poteniálnych zákazníkov.
Keď kliknete na tlačítko dokončiť registráciu, tak zistíte že vám treba ešte jeden krok na dokončenie registrácie a to verifikovať svoju emailovú adresu. Toto opatrenie sa pri budovaní databázy používa, keď chcete mať databázu očistenú od registrácii robotov a falošných emailových adries, ktoré občas ľudia zadávajú.
ZADARMO EBOOK: Ako viac predávať
Ogranizovanie súťaži je jednoduchý spôsob ako získať ďalšie kontakty na potenciálnych zákazníkov. Vôbec sa nemusí jednať o také veľké ceny ako malo napríklad rádio Expres v súťaži Rok života zadarmo alebo aké má teraz Fiat a Genertel. Stačí len vybrať správnu cenu, ktorá má hodnotu pre vašich potenciálnych zákazníkov napríklad kniha, parfém a podobne. Ľudia sú ochotní sa zapojiť aj do takýchto súťaží s nižšími cenami. Používate súťaže na získavanie kontaktov na vašich potenciálnych zákazníkov? Zanechajte komentár pod článkom.
www.predajentechniky.sk
Tipy a triky ako viac predávať
Viac tipov nájdete na mojej facebookovej stránke
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.