Marketing je dôležitá vec, ktorá stojí za úspechom firmy. Niekedy môže mať firma úžasný produkt, ale bez marketingu sa na trhu nepresadí. História už takýchto príbehov napísala niekoľko. Preto chcem poukázať na zopár chýb, ktoré robí väčšina začínajúcich podnikateľov.
Väčšina malých začínajúcich podnikateľov nerobí žiaden marketing. Zle si zostavili rozpočet na podnikanie a na záver na marketing už nič neostane alebo do rozpočtu vôbec náklady na marketing nezarátajú.
Ďalšia chyba v marketingu, ktorú robí väčšina malých podnikateľov je, že nemajú žiadnu stratégiu. Ich jedinou stratégiou je kopírovať konkurenciu a pritom očakávať, že tými istými nástrojmi dobehnú konkurenciu, ktorá pôsobí na trhu o tri roky dlhšie je nereálne.
Mnohý podnikatelia nemerajú účinok svojich marketingových aktivít. To má za následok, že používajú drahé marketingové nástroje alebo na základe skúsenosti dospejú k názoru, že náklady vynaložené na marketing sú vyhodené peniaze.
4. Chyba v marketingu podnikateľov
Ďalšia pomerne častá chyba je, že podnikatelia utrácajú peniaze za budovanie známosti ich firmy. Toto je stratégia skôr veľkých firiem s neobmedzeným marketingovým rozpočtom. U malých podnikateľov to vedie k vysokým výdavkom a takmer k žiadnemu efektu. Malí podnikatelia by sa mali zameriavať na marketingové aktivity, ktoré prinášajú okamžitý efekt.
Neustále oslovovanie nových a nových zákazníkov a zabúdanie, že existujú aj zákazníci, ktorí služby firmy odmietli alebo ktorí už raz nakúpili. O tom ako s týmito zákazníkmi pracovať hovorím v ebooku "Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom", ktorý si môžete dočasne stiahnuť zadarmo. Ebook si môžete stiahnuť zadarmo tu.
Mnohý podnikatelia nepoznajú svojho zákazníka, jeho potreby, jeho správanie, preto volia drahé a nákladné spôsoby marketingu, ktoré neprinášajú žiadne tržby. Príkladom zlého zacielenia je zvolenie príliš širokej cieľovej skupiny.
Ďalšia chyba, ktorú robí mnoho podnikateľov je, že nevyužívajú lacné alebo neplatené marketingové nástoje. Medzi ne v dnešnej dobe patrí napr. email marketing, blogy a podobne. Okrem toho aj niečo, o čom som písal v článku Najprv si spravte chodiacu reklamu, až potom reklamu kupujte.
Páčil sa vám článok? Chcete viac informácii? Stiahnite si zadarmo ebook "Ako predávať a stať sa TOP obchodníkom." Ebook je dočasne k dispozícii zadarmo. Bezplatne si ho môžete stiahnuť tu.
www.predajnetechniky.sk
Tipy a návody ako viac predávať
Dobrý deň,
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.
Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.
Celý môj profil nájdete tu.