3 kroky k úspešnému predaju (alebo ako presvedčiť zákazníka)

16.04.2013 20:49

Ako presvedčiť zákazníka - kuforNiektorým predajcom sa darí za každých okolností. Slušne zarábajú, majú luxusné autá, žijú v pekných domoch, chodia na exotické dovolenky a ľudia si na nich ukazujú a závidia im, všetko čo dosiahli. Za ich obrovským úspechom väčšinou stojí schopnosť presvedčiť zákazníka. Ako to títo úspešní predajcovia robia?

 

V poslednom období zisťujem, že za dosiahnutím úspechu (či už sa jedná o úspešný predaj, úspešné chudnutie alebo úspešné vzťahy), nie sú žiadne zložité recepty. Väčšinou je to o jednoduchých návodoch, ktoré sú ľahko použiteľné v praxi. Podobne je to aj pri presviedčaní zákazníka. Tu je jednoduchý návod ako na to.

 

3 KROKY AKO PRESVEDČIŤ ZÁKAZNÍKA

 

1. krok - Ako presvedčiť zákazníka = Situácia

Najskôr zistite v akej situácii sa zákazník nachádza. Dozviete sa to prostredníctvom kladenia otázok. Presne tak, ako to robí lekár. Ten sa vás pýta, vyšetruje, aby zistil, čo vám je. To isté musíte robiť aj vy, aby ste odhalili zákazníkove potreby.

 

 ZADARMO EBOOK : Ako viac predávať

 

2. krok - Ako presvedčiť zákazníka = Následok

Potom čo zistíte zákazníkovu situáciu (resp. odhalíte jeho potreby), musíte docieliť, aby si zákazník svoje potreby aj uvedomil. Môžete to urobiť dvoma spôsobmi. Buď mu následok "neriešenia" jeho situácie opíšte alebo sa na neho spýtate (druhá možnosť je účinnejšia). 

 

3. krok - Ako presvedčiť zákazníka = Riešenie

Ak si už zákazník uvedomuje svoje potreby, môžete mu navrhnúť riešenie, teda predstaviť svoj produkt. Pri predstavovaní produktu sa čo najviac zamerajte na riešenie jeho potrieb.

 

webnodeTento 3 krokový návod ako presvedčiť zákazníka som pred 4 rokmi použil pri tvorbe papierového hárku ANALÝZY POTRIEB pre jednu firmu. Veľmi sa to osvedčilo a dodnes to ich predajcovia používajú. Využívate aj vy tento postup presviedčania zákazníka? Ak áno, napíšte svoje skúsenosti do komentárov pod článkom.

 

Ak sa vám článok páči, kliknite na páči sa mi, prípadne ho zdieľajte so svojimi priateľmi. Každý kto zanechá komentár bude zaradený do zlosovania o knihu od jedného z najväčších marketingových guru na svete Setha Godina - Moderné kmene. V knihe Seth píše o tom, ako si vytvoriť kmeň nasledovníkov (napr. zákazníkov). Jedná sa o jednu z mojich obľúbených kníh. Súťaž trvá do 30. 10. 2013.

 

Ak sa zaujímate o psychológiu predaja a predajné techniky, stiahnite si zadarmo ebook "Ako viac predávať a stať sa TOP obchodníkom." Ebook je dočasne k dispozícii zadarmo a môžete si ho stiahnuť tu.

 

Martin MažárMartin Mažár

www.predajnetechniky.sk

Tipy a triky ako viac predávať

Viac tipov zo psychológie predaja nájdete na mojej facebookovej stránke

 

 

Vyhľadávanie

banner-1.png

Kto vám radí ako viac predávať?

Martin MažárDobrý deň,

volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja.

Pomáham obchodníkom a podnikateľom zefektívniť proces predaja (predajný rozhovor), aby mohli pracovať menej a zarábať viacej.

Celý môj profil nájdete tu.

Martin Mažár, www.predajnetechniky.sk © 2011 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode